[bcn-pm] perl per el Web

Francesc Guasch frankie at etsetb.upc.edu
Mon Sep 20 01:42:58 CDT 2004

Epifanio Herrera, Ferran wrote:
> Hola,
>
>  Treballo com a tènic de sistemes a un CPD i a l´hora hem dedico a
> programar en Perl una aplicació de gestió de la companyia que funciona
> sobre navegador web.

Espero que ho facis amb el mod_perl.

 > La meva pregunta es... realment s´utilitza perl al
> mercat com a eina de desnvolupament web per generar codi html
> e interactuar amb bases de dades?

Hi han molts llocs importants que ho fan servir, com Amazon.
Aquí tens l'estadística d'utilització de mòduls d'apache:

http://www.securityspace.com/s_survey/data/man.200408/apachemods.html

Com veuràs, php és el més utilitzat, no vol dir que sigui el millor :)

 > no sería mes llogic aprofitar la
> potencia de PHP amb aquesta finalitat?. No es que no m´agradi treballar

Per mi, PHP es fa servir més per que és molt més fàcil d'instal.lar.
mod_perl, en canvi, pot ser bastant complicat, i amés hi han moltes
opcions per escollir. Jo faig servir Mason: http://www.masonhq.com/

Aquí hi ha un llistat d'alguns llocs famosos que el fan servir:
http://www.masonhq.com/?MasonPoweredSites

Aquí tens una presentació on s'expliquen les característiques
principals, potser et poden servir per donar-te idees dins la
teva aplicació.

http://jornadespl.upc.es/ponencies/documents/311501-23-06-2004.pdf

> amb perl. Tot el contrari, pero de vegades hem sembla que potser no
> estic, per una banda aprenent gaire perl desenvolupant aquesta mena
> d´aplicacions, i per altre no estic fent servir el llenguatge mes adient
> per aquesta finalitat.

Segons la meva opinió, perl és millor que php. És un llenguatge més
madur i estable, té mols més mòduls i eines.

Al començament, php va sortir com una espècie de perl reduit per fer-lo
servir dins les aplicacions web. Si abans coneixies PHP, i el que
intentes és fer servir Perl de la mateixa manera, segurament t'estàs
perdent un munt de coses.

>  Que penseu respecte a aixo? realment es fa servir perl amb aquesta
> finalitat? te cap sortida la experiencia com a desenvolupador d´aquesta
> mena de aplicacions amb perl?

En quant al mercat laboral, jo he vist demanda de programadors Perl
amb sous acceptables. En el meu entorn no n'he vist de PHP.