[bcn-pm] Presentació

Alex Muntada alexm at cpan.org
Wed Nov 26 11:23:46 CST 2003

* Francesc Guasch:

> Per mi que perl és un bon llenguatge per aprendre, inclós
> com a primer llenguatge.

Estic d'acord en què Perl és un bon llenguatge per aprendre,
però no com a llenguatge per a aprendre programació, així com
tampoc em sembla bona tria utilitzar C.

* Jordi Delgado:

> Però, després d'uns anys de fer servir Java, no estic segur de que
> sigui una bona idea. Per què? molt fàcil: No m'agrada Java. I l'he
> fet servir, però no m'agrada.

A la FIB jo vaig aprendre a programar en Modula2 i, vist des de
la perspectiva del temps, crec que no era pas un mal llenguatge
per a aprendre a programar correctament (és tant poc permissiu,
que has de fer les coses bé per collons). No sé si el Modula3
segueix la mateixa filosofia (és molt probable) però, al final,
el problema es redueix a triar un bon llenguatge per aprendre o
un llenguatge molt conegut i utilitzat, per tant, més pràctic
(que és el que es fa més habitualment).

> tampoc m'agrada massa la orientació a objectes, tot i que
> l'ensenyo a classe [...] no detallo per què no m'agrada la OO
> per no enrollar-me com una persiana, però seria un bon debat

Bé, jo no és que hi estigui del tot en contra però, el cas de
Java, em sembla dur l'OO a l'extrem i això sovint provoca molt
rebuig per part d'un gran número de desenvolupadors. La gràcia
de Perl és que tens el millor de tots els mons i cadascú tria
la seva manera de fer. Aquesta mateixa flexibilitat fa que no
sigui un bon llenguatge per aprendre programació, però fa que
amb uns mínims coneixements sigui bufar i fer ampolles.

> Coneixeu en Paul Graham? És un programador Lisp que fa articles
> molt interessants (si més no a mi m'ho semblen) sobre llenguatges
> de programació i altres coses.

I tant! Aquest bon home és el que ha aportat més idees per
combatre el problema dels spams: el seu filtre basat en xarxes
bayesianes és el mecanisme de filtrat d'spams més efectiu que
existeix actualment. Això sí, hi ha una part d'aprenentatge del
sistema que comporta una mica de feina periòdica, però val la
pena. Sense anar més lluny, el sistema de marcatge de "junk mail"
del Mozilla està basat en el mateix principi.

use Perl;

- --
Alex Muntada <alexm at cpan.org>