[bcn-pm] Presentació

Jordi Delgado jdelgado at lsi.upc.es
Wed Nov 26 08:17:31 CST 2003

Hola,

> Jo crec que és un pel tard, comencem a les 20. Arribaries
> en el moment en que parlem de tot una mica. Les vegades
> que jo he estat ja sortiem a les 22 i algo. Bé, encara
> hi series mitja horeta o potser més.

Doncs així haurem d'esperar a que s'acabin les classes. De totes maneres
el quart dijous de desembre és el 25, no crec que feu reunió aquell dia
(o potser si?). Per tant, ens veurem les cares el 22 de gener.

> Per mi que perl és un bon llenguatge per aprendre, inclós
> com a primer llenguatge. Lo de que hi ha més d'una manera
> de fer les coses és com molt educatiu. I pensa que l'autor
> és un lingüista.
>
> Jo havia programat en mogollón de llenguatges, inclós java
> darrerament, i perl és el que m'ha agradat més. Al principi
> per que , que carai !, amb Perl feia la feina, i la feia
> ràpid. I gràcies a la seva versatilitat, després vaig veure
> com podia fer aplicacions complicades, webs, objectes, ...

Bé, això del "primer llenguatge" és un tema complicat. La meva experiència
és la següent: quan vaig començar a donar classe ensenyavem Pascal com a
primer llenguatge (jo vaig aprendre Pascal com a primer llenguatge). En
quan vaig poder ser coordinador vaig canviar l'assignatura d'Introducció
a la Programació (a la EPSVG de Vilanova) i hi vaig posar Java. Això
és el que vaig defensar com a projecte docent en unes oposicions. També fem
servir Java a "Programació Metòdica", a la Fac. d'Informàtica de BCN.

Però, després d'uns anys de fer servir Java, no estic segur de que
sigui una bona idea. Per què? molt fàcil: No m'agrada Java. I l'he
fet servir, però no m'agrada. Té a veure amb que tampoc m'agrada massa
la orientació a objectes, tot i que l'ensenyo a classe. Per aprendre
a programar, ara penso que Pascal és un bon llenguatge, molt millor
que Java. Però els estudiants volen Java, per la cosa mediàtica suposo...
(no detallo per què no m'agrada la OO per no enrollar-me com una
persiana, però seria un bon debat, no?).

En fi, que no ho tinc massa clar, tot i que ja fa quasi bé deu anys que
ensenyo a programar. Perl com a primer llenguatge? mmmm... no el faria
servir jo. Només la cosa aquesta del context per a l'avaluació d'expressions
ja faria marejar els estudiants. Pel que sé de Perl, crec que és un excel.lent
llenguatge per a qui ja en sap.

I la veritat és que jo quan programo, programo en C (sense "plus plus").
I quan no vull res massa eficient i sí vull divertir-me programo en Scheme.
I la cosa està en que crec que Perl em pot unificar els dos mons. L'eficient
i el divertit. A més, si necessito més eficiència sempre puc programar-ho en C
i cridar-ho desde Perl. Per no parlar de la possibilitat d'accedir a moltes
coses que desde C són massa laborioses (ja sabeu, "laziness, impatience and
hubris") i desde Scheme massa poc eficients, p.ex: GUIs, sockets, etc.
La única cosa que trobaré a faltar en Perl son les continuacions d'Scheme, però
els avantatges de Perl són tants...

Salut!

Jordi

PS: Coneixeu en Paul Graham? És un programador Lisp que fa articles
molt interessants (si més no a mi m'ho semblen) sobre llenguatges
de programació i altres coses. Val la pena donar-li una ullada:
www.paulgraham.com