[Oslo.pm] Oslo.pm i 2010

Marcus Ramberg marcus at nordaaker.com
Tor 26. Nov 2009 23:16:20 PST

Hei.

Årsmøtet i Oslo Perl Mongers er nå overstått. Referatet fra møtet er
tilgjengelig på vår wiki (
http://wiki.oslo.pm.org/moeter/referat_fra_årsmøte_2009 ), og du kan
også lese en avskjedshilsen fra Salve  her:
http://use.perl.org/~sjn/journal/39953

Som den nye lederen for gruppa ønsker jeg å si noen ord om planene for
Oslo.pm i 2010. Under møtet kom det mange forslag på hvordan vi kan
øke aktiviteten i gruppa, og det er et gjennomgående ønske at vi øker
den faglige aktiviteten i gruppa.

Jeg har derfor startet utformingen av et faglig program for våren
2010. Jeg har noen foredragsholdere klare, men er interessert i å høre
hva gruppa ønsker. Post gjerne til aktiv-lista hvis det er noe
spesielt tema du vil høre om. Vi ønsker et variert program, og vil
iblant trekke inn ting som språk-agnostiske, som Git introduksjonen i
vår.

For å i større grad fokusere på det faglige er jeg interessert i å
høre fra bedrifter som kan tenke seg å stille lokaler til disposisjon
for Oslo.pm samlinger. Jeg kommer til å kontakte bedrifter jeg tror
kan passe i de neste ukene. Ideelt vil vi rotere rundt i Oslo-området,
og på den måten skape mer interesse i fagmiljøene.

Vi synes konferanse-arbeid er viktig, og vi planlegger å bidra til at
Nordic Perl Workshop blir gjennomført i vår, samt at vi diskuterer
med NUUG angående å bidra til en Tech-workshop i Oslo i
løpet av året. Vi ønsker også å samordne deltakelse på YAPC::EU i
Pisa, for de som måtte være interessert i det. Det ser foreløpig ut
til at YAPC blir 4.-6. August.

With regards
Marcus Ramberg