[bcn-pm] Mac OS X

Jordi Delgado jdelgado at lsi.upc.edu
Mon Apr 4 04:10:23 PDT 2005

Hola

L'altre dijous vam tenir una sessio molt interessant sobre Ruby, i despres
la conversa va ser molt agradable. Un dels temes que va sortir va ser
el gust personal que tenim per alguns llenguatges de programacio contra
alguns altres que ens provoquen, si mes no, un refus dificil d'explicar
(ja que aquest refus et converteix en algu que no en sap d'aquest llenguatge
i per tant en algu que no te una opinio formada).

El cas es que quan vaig entrar a formar part de la llista recordo que vam
parlar de Java i vaig comentar una cosa tan poc intel.ligent com que
java no m'agrada perque "no m'agrada". Naturalment em referia a aquest
refus inconscient-inexplicable, tot i que, en ensenyar-lo, puc dir que
conec mes o menys be el llenguatge. El dijous algu altre (demano perdo
per no recordar els noms, a vosaltres tambe us passara quan arribeu
als 40 :-)) em va comentar que tambe tenia aquest "bad feeling" cap a
Java. Java va sortir a la taula ja que algu (altre cop, perdo per no
recordar el nom) va explicar les coses al.lucinants que feia amb un
Nokia 6600 en Java (J2ME), realment espectacular.

Tot aixo ve a "cuento" de que penso que per fi he trobat un lloc on s'explica
mes o menys be aquesta sensacio, aquest feeling cap a alguns llenguatges
de programacio. I com en vam parlar dijous, crec que estaria be fer-ho
public. Si teniu una estona, llegiu a paulgraham.com l'article
"Taste for makers" (tambe esta en el llibre "Hackers & Painters" de
Paul Graham, a O'Reilly).

Puc dir que per fi he trobat una explicacio a les raons que fan que
m'agradi scheme, C, Smalltalk, Dylan, Mac OS X, Linux, PalmOS (si mes
no abans de la versio 5) i no C++, Java, Prolog o Windows
Es, diriem, una combinacio de dues coses: senzillesa (per a mi molt important)
i disseny (una questio estetica, de gust).

I res mes. Aquest Paul Graham es un tio llest, oi?

Salut!

Jordi

PS(I) -  OT: Algu sap com fer per a que un xterm de Mac OS X pugui
visualitzar els accents, les enyes etc...?

PS(II) - OT: Xavier, moltes gracies per les configuracions, pero...

> Amb aquesta versio d'emacs que he instal.lat els accents no surten amb
> la configuracio que tenia, he hagut d'afegir un parell de coses, ho
> envio a la llista encara que no vagi de Perl per no deixar coix el
> thread:
>
>     ;; This is a PowerBook
>     (set-keyboard-coding-system 'mac-roman)
>
>     ;; Transform input from the keyboard into latin1
>     (setq mac-keyboard-text-encoding kTextEncodingISOLatin1)

aixi em surten els accents, com tu molt be dius, pero no les enyes
ni les "C" trencades. Ho tens resolt aixo? Gracies altre cop per
endavant...