[bcn-pm] RE:Presentacio

Jordi Delgado jdelgado at lsi.upc.es
Thu Nov 27 04:37:43 CST 2003

Hola,

> No conec Scheme. Es pot trobar per compilar sota per FreeBSD? Hi ha prou
> bona documentació?

A part del que ja s'ha dit, t'aconsello una visita a www.schemers.org
on ho trobaras TOT sobre Scheme, inclosa una bibliografia que no te
l'acabaras ni que vulguis ;-) No conec FreeBSD, però podria apostar amb
seguretat que hi ha scheme per FreeBSD.

Scheme és un llenguatge que ve en totes les versions:
- compilat (Chicken, Stalin, Bigloo)
- interpretat (scheme48, scm)
A més, existeix un entorn molt maco per treballar que es diu Dr.Scheme
i hi és, com a mínim, per a Linux, Windows i MacOS X.

Jo utilitzo Petite Chez Scheme (www.scheme.com) i Emacs per treballar,
però diuen que el codi que genera Stalin és molt eficient, comparable
al generat amb C.

> Potser sóc un bitxo, però no entenc aixó de la programació amb objectes.
> Penso que el fet de fer servir codi sense saber exactament que fa aquest
> codi no és gaire bona idea. Crec que Windows està fet amb C++, no? Si
> fos així tinc una pregunta: seria Windows millor si hagues estat fet
> amb C?

Juraria que Windows es va començar fent en C i ja era una patata. No és tant
l'eina com la qualitat del que pretens fer. I si el que pretens fer és una
copia d'algo que ja ha fet apple que és una còpia d'algo que es va inventar
a Xerox... pos sale lo que sale!

Amb C++ penso que tens tant de control sobre el codi com ho tens amb C. I
estic segur que en el cas de Windows, el utilitzar C++ i les MFC ha servit
per fer la vida més fàcil als que abans utilitzaven C + API Win32.
Però no soc un expert en Windows, que consti.

> Tinc l'impressió de que tot aixó dels objectes només serveix per treure
> aplicacions més ràpidament, descuidant el rendiment (que es deixa al
> processador i a l'increment d'altres velocitats internes) i el volum
> (total, pel que costa un mega!). La qualitat no deuria ver-se afectada,
> oi?

No sé si es pot generalitzar tant. L'origen de la OO va ser un llenguatge
anomenat Simula, que servia per fer simulacions de sistemes. I penso
que per a això, la OO és insuperable. Però d'aquí a fer-la servir per a tot...

Salut!

Jordi