[bcn-pm] RE:Presentacio

Jordi Delgado jdelgado at lsi.upc.es
Wed Nov 26 16:41:41 CST 2003

Hola,

Veure la meva resposta a l'e-mail del Mariano...

>A mi em sembla que Java encara no es prou adequat. Mes que C si, pero
>encara podem fer-ho millor.
>
>Els tipus introdueixen a la practica un soroll que es innecessari per a
>aprendre conceptes basics de programacio. Els pseudollenguatges es fan
>anar justament perque permeten concentrar-se en els algorismes en si.

Els pseudollenguatges que fem servir a la UPC en general (excepte
la EUETIB, l'Escola Industrial del carrer Urgell) són "tipats".
De fet, són Pascal traduit al Català (o Castellà).

I no estic segur d'estar d'acord. És a dir, a l'hora de programar
m'agrada fer-ho amb llenguatges sense tipus (Perl, Lisp,...), però
això és per que ja en sé. Si estas començant a programar el fet d'haver
de declarar i "tipar" variables t'imposa una disciplina que crec és
beneficiosa. El que no entenc és que després hagis de continuar
fent-los servir! És a dir, que penso que els tipus tenen una rao de
ser essencialment pedagògica.

I per cert, benvingut al club dels no-tipus. Però compte!, aquesta
postura no és extraordinariament popular, i podries ser qualificat
d'heretge!! ;-)

Al cap i a la fi, com va dir Charles Moore (inventor del llenguatge
Forth) "I si li vull sumar un 1 a una 'a', què passa!?!"

>A la UB es te aquesta percepcio per part d'alguns professors, i encara
>que no hi ha cap proposta no seria d'estranyar que es fes un salt a
>Ruby un curs d'aquests.

Ruby? no el conec. La única cosa que sé de Ruby és que és un dels
pocs llenguatges (de fet són 3, que jo sàpigue) que té la
interesantíssima instrucció callcc (o call/cc o
call-with-current-continuation), font inesgotable de trencaclosques
informàtics. Però també t'imposa la orientació a objectes, crec.

He vist la referència de l'Alex respecte d'un curs que fas a la UB
sobre Perl. Quin tipus de curs és? És una assignatura optativa? de
lliure el.lecció? On està situada dins el pla d'estudis? Això em
servirà per preparar la meva ALE...

Gracies per endavant per la resposta.

Salut!

Jordi