[Oslo-aktive] Div priser hytteleie

Martin Tostrup Setek m.t.setek at usit.uio.no
Tor 12. Jan 2012 01:28:04 PST

> Jo, det er veldig interessant. Jeg ga fort opp å se på hytter av den grunn at
> jeg fikk inntrykk av at vi går for kanskje 40 personer, og da fant jeg ingen
> steder hvor man hadde kapasitet til såpass mange i plenum. Det finnes sikkert,
> men da mer i tilknyttning til hoteller. Men det er litt vanskelig når vi ikke
> har en klarere ide om hva vi går for. Hvis vi går for 15 personer er alt mye
> enklere, og da kan vi lettere finne hytter.

> Gaustatoppen går ikke inn under min definisjon av spektakulært. Gaustatoppen er
> [...]

Jeg har et forslag som er litt på siden av dette "spektakulær
natur"-sporet (og litt på overtid.. sorry..).

Hva med å gjøre noe gøy ut av man skal arrangere noe rundt Moose i et land
som faktisk *har* elg? Mitt forslag er å dra de med på elgsafari og andre
villmarksaktiviteter, servere elg og andre lokale (vilt)retter fra et
område det det er mye elg.

Her er min pitch:

You've hacked Moose. But have you *had* Moose?

Eller

CAN U HAZ MOOSE?

Jeg har snakket med folk på:

http://villmarksenter.hm.no/

(se "forbi" utformingen på hjemmesiden..:))

De sier at det tar ca. 2 timer fra Gardermoen og at det lønner seg å leie
lokalbuss for denne transporten.

Oppholdet koster ca. 1000,- døgnet per hode, *inkludert* 3 måltider - med
andre ord ikke avskrekkende dyrt.

De har gode konferansemuligeter med trådløst nett, også på hyttene. Jeg
fikk intrykk av at de ikke er noe problem med grupper på 30-40 stk.

Med vennlig hilsen
Martin Setek