[Oslo-aktive] Div priser hytteleie

Kjetil Kjernsmo kjetil at kjernsmo.net
Tir 10. Jan 2012 00:07:40 PST

On Monday 9. January 2012 13.56.35 Karl Rune Nilsen wrote:
> Jørpeland (10km fra Prekestolen): Hus med 7 soverom: kr. 12000 per uke
> (finn-kode 1502934)

Jo, det er veldig interessant. Jeg ga fort opp å se på hytter av den grunn at
jeg fikk inntrykk av at vi går for kanskje 40 personer, og da fant jeg ingen
steder hvor man hadde kapasitet til såpass mange i plenum. Det finnes sikkert,
men da mer i tilknyttning til hoteller. Men det er litt vanskelig når vi ikke
har en klarere ide om hva vi går for. Hvis vi går for 15 personer er alt mye
enklere, og da kan vi lettere finne hytter.

> Gaustadblikk (rett ved Gaustatoppen, Rjukan): 16-manns-hytte (5
> soverom), kr. 5400 pr helg +2000 ekstra per døgn. Det er flere hytter.
> (www.gaustablikk.no)

Gaustatoppen går ikke inn under min definisjon av spektakulært. Gaustatoppen er
kjempefin, men det er en babytopp og den ligger nesten alene, nesten ingen
andre topper over 1300 meter rundt.

Jeg tenker at hvis vi skal ha det spektakulært, må vi tenke på hva f.eks.
Innsbruck.pm kan tilby: En imponerende tinderekke, flotte daler rett ved byen,
gode innkvartingsmuligheter i alle prisklasser, et yrende studentmiljø,
flyplass med direkteruter til alle de store europeiske hubbene, og drøye to
timer med tog fra Europas 7. største flyplass.

Så vi skal gjøre noe ganske spesielt hvis vi skal klare å toppe det, og Salve
har lagt lista. :-)

Så med det ekstra bryderiet som følger med at Norge er langt tynnere befolket,
så må vi ha en solid plan for totalopplevelsen hvis dette er noe folk skal
snakke om etterpå. Eller så kan vi legge lista langt lavere, selvfølgelig. Vi
hadde fått like mye kode ut av det...

Kjetil