[Oslo-aktive] God Perl-rant podcast

Sveinn Sandvik Svendsen sveinns at student.matnat.uio.no
Fre 27. Mai 2011 12:19:50 PDT

On 23. mai 2011 19:49, Robin Smidsrød wrote:

> Genial podcast! Eneste jeg savnet var at han ikke nevnte Catalyst eller
> Mojolicious i det hele tatt når han snakket om web frameworks. Kunne få
> det til å høres ut som om det ikke finnes web frameworks til Perl.

Joda, han nevner web frameworks, og sier at Perl har 17 av dem. Det
samme han sier om OO-systemer, selv om han der trekker fram Moose som
det beste resultatet, og ber språkdesignere av andre språk om å ta denne
i bruk.

>   Vel vel... Han fikk nå i det minste nevnt Moose og Modern Perl, samt det at
> Perl er det språket som prototyper omtrent alle typer
> programmeringsteorier og finner den beste løsningen til slutt.

Det var det inntrykket jeg satt igjen med også. Jeg er litt ny til Perl,
men betyr ikke dette at Perl kan sees på som beta-språket? Er det noen
andre programmeringsspråk som har den samme typen utprøving som Perl?

--
Sveinn Sandvik Svendsen