[Oslo-aktive] Møtefrekvens

Geir Aalberg geir at fandom.no
Ons 30. Mai 2007 09:06:18 PDT

Salve J Nilsen wrote:

> Ja, merkelig det der. Alle har lyst til å ha en møtedag som er lett å
> huske.

Men ikke alle som anser det som viktigere å bli husket enn at folk har
anledning til å delta.

> Poenget mitt er at samtlige foreninger vi
> "konkurrerer mot" (mhp. møtedatoer) er i samme posisjon som oss, ved at
> de også kan stille spørsmålet "når kan vi ha møte uten at det krasjer
> med andre foreninger/arrangement vi har lyst å bruke tid på?". Og
> uansett hvordan de kommer frem til sin møtedag-som-krasjer-med-vår, så
> har vi valget om å spørre oss selv om VI skal flytte vår egen møtedag
> som konsekvens av kollisjonen.

Så hvorfor har dette aldri vært noe problem for konstellasjonen
NUUG-OLUG-Oslo.pm? Fordi man er interessert i å snakke sammen for å unngå
kollisjoner, kanskje?

> Jeg foreslår at vi møtes lørdag 2. juni på dagtid hjemme hos noen. Er
> det noen som melder seg frivillig til å ordne det?

Fryktelig dårlig ide. Enkelte av oss har faktisk et sosialt liv utenom det
faglige og ønsker å bruke helgene på dette. Selv har jeg dog svært lite av
dette inntil midten av måneden, siden jeg må bruke de resterende helgene på
å lese til eksamen. Lørdag 2. juni er dog et unntak, siden det da er
Musikkens Dag i Oslo (hørt om den? Alle jeg kjenner skal dit).

Ellers forstår jeg ikke argumentet med at det er umulig å ha styremøter på
en onsdag kveld, men det er en perfekt dag for å ha medlemsmøter. Er ikke
overlapp mellom de to gruppene?

-geir