[Oslo-aktive] Perl og SharePoint

Kirill Miazine km at krot.org
Tor 10. Mai 2007 01:00:03 PDT

Folkens,

Vi har en MS SharePoint portal som står på et lukket intranett. Nå ønsker
jeg å kunne gjøre webservices-kall mot portalen for å hente ut informasjon
derfra. Jeg står fast allerede på første trinn - portalen krever
autentisering og det brukes noe som heter NTLM. Jeg prøver først
LWP::Authen::Ntlm og LWP::UserAgent, men uansett hva jeg gjør får jeg 401
Unauthorized.

Jeg kobler ikke direkte til portalen, men setter opp remote port-forwarding
gjennom en ssh-tunell. Jeg føler meg veldig usikker i MS-miljø fremdeles.
Det er derfor jeg setter opp ssh-tunell og port-forwarding - slik kan jeg
kjøre scriptet i et miljø som jeg er komfortabel med.

Har noen av dere gjort noe tilsvarende?

- Kirill

<code>
use LWP::UserAgent;
use LWP::Debug qw(+ conns);

my $url = 'http://127.0.0.1:1080/';

my $ua = LWP::UserAgent->new(
    agent => 'Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)',
    keep_alive => 1
);
$ua->credentials('127.0.0.1:1080', '', '<DOMAIN>\<brukernavn>',
'<passord>');

my $res = $ua->get($url, Host => 'intranett');
print $res->code, "\n";
</code>