[Warszawa-pm] Marketing Perla, CPAN, decoupling itp

Zbigniew Łukasiak zzbbyy w gmail.com
Wto, 24 Kwi 2012, 01:02:34 PDT

2012/4/17 Piotr Fusik <piotr w fusik.info>:
> Jak dla mnie Perla wyróżnia spośród innych języków filozofia TIMTOWTDI.
> Każdy kod można zapisać w Perlu na wiele sposobów. Do tego samego zadania
> można użyć wielu różnych modułów - co, jak zrozumiałem, uważasz za problem.
> Może i jest to problem, ale myślę, że lepiej mieć wybór, niż go nie mieć.

No dobra - ale wróćmy do konkretów - czyli na przykład tego parsowania
Markdown.  Czy nie fajnie byłoby mieć bibliotekę która zarówno nadaje
się do tego wszystkiego o czym pisze autarch w
http://blog.urth.org/2009/11/want-good-tools-break-your-problems-down.html
a równocześnie miała taką nakładkę z prostym interfejsem który by się
nadawał do pozostałych 95% przypadków?  Ja osobiście wolę takie
uniwersalne narzędzia niż używanie w jednym projekcie
http://search.cpan.org/~bobtfish/Text-Markdown-1.000031/lib/Text/Markdown.pm
a w drugim  http://search.cpan.org/~drolsky/Markdent-0.19/lib/Markdent.pm
 Dla mnie przerzucanie się z jednej biblioteki na drugą jest dość
kosztowne, bo trzeba sie od nowa uczyć i zapominać różne automatyczne
nawyki - a poza tym jak pisze jakieś rozszerzenie to będzie działać
tylko w jednym, albo co z poprawianiem bugów?

Generalnie to zgadzam się, że dobrze jest jak jest parę projektów
które eksperymentują z różnymi podejściami - dla społeczności to jest
zdrowe.  Ale to ma sens tylko o tyle o ile te podejścia są
rzeczywiście różne - a nie jeśli za pomocą małej nakładki można zalety
jednego podejścia zrealizować w drugim.  Po co wybierać jeśli można
mieć wszystko razem? :)

--
Zbigniew Lukasiak
http://brudnopis.blogspot.com/