[Warszawa-pm] [Catalyst] obsługa aktywacji użytkownika

p p pp w pietrek.priv.pl
Wto, 4 Sty 2011, 02:33:15 PST

> OK - chyba wszyscy się zgadzają tutaj.  Ale teraz pytanie co zrobić w
> czymś takim jak SimpleLogin - który ma dawać jakiś w miarę uniwersalny
> mechanizm?  Na pewno musi on również wlogowywać - więc jak to zrobić,
> żeby to się dało później zmienić jak dochodzą takie dodatkowe warunki?
>  Pewnie trzeba zrobić jakąś metodę którą się łatwo 'override'.
>
> ja bym robil tak

$c->authenticator(My::Authen->new())
$user=$c->authenticate(user=>user, password=>password,extra=>{other=>data})
if($c->user->isactive){
  $c->login($user);
}
user, password - obowiazkowe
extra - miejsce na dodatkowe dane dla bardziej specyficznych metod
autentykacji

musi byc jasna specyfiakacja jakie funkcje musi realizowac
obiekt My::Authen->new() i z jakimi parametrami takie
funkcje beda wywolywane wewnatrz frejmlorkowego procesu.

ja wybieram motody autentykacji tworzac odpowiedni obiekt i przekazujac do
frejmlorku,
frejmlork robi to co mu potrzebne - nie musze o tym wiedziec co
robi frejmlork,
jedyne to musze dac obiekt, o odpowiedniej specyfikacji

--
pp