[Sofia-pm] Обучение на наинаещи - на БГ или на Eng

Krasimir Berov k.berov at gmail.com
Mon Dec 5 14:28:06 PST 2016

Здравейте,
Навремето не владеех английски достатъчно добре, за да успея да науча нещо
ново като ползвам източници само на английски.
Ползвах българското издание на "Beginning Perl" на Саймън Казънс.
​Не бива владеенето на английски да е условие за овладяване на каквото и да
е знание.​
Най-добре е да се вземе една книга от Славейков, примерно Learning Perl
(доколкото знам я има на български и покрива 5.14) и да се ползват
преведените термини от там.
За моите преводи, дето пратих, също ползвах "Beginning Perl" ("Програмиране
с Perl") като справочник. Някои думи, които звучат отвратително на
български ги преведох сам по смисъл.
Пример:
клоужър - затваряне
Подпрограма, която затваря в себе си дадена променлива и я прави достъпна в
момент, в които вече е невидима (в текущия обхват (на видимост) - скоуп).

Преди време правихме Курс по Пърл със Светлин Наков. Трябваше слайдовете да
са на английски. Започнах да го превеждам и после ми липсваше вдъхновение.
Ето го https://github.com/kberov/PerlProgrammingCourse

Та да отговоря.
* Наглийският не трябва да е условие, за да учи човек програмиране.
* Ако обучавам начинаещи, бих си подготвил материалите на български (вече
имам набор от преведни термини), като давам и някои ключови думи на
английски.
* Какво би останало от нас ако навремето св.св. Кирил и Методи не бяха
превели Светото Писание на български?

Поздрави,
Краси

With Regards: Краси Беров