[bcn-pm] Curs Perl I: Primer esborrany temari i estructura

Alex Muntada alexm a alexm.org
dic oct 19 16:13:30 PDT 2011

+ Jordi Delgado <jdelgado a lsi.upc.edu>:

> - Cada estudiant disposa d'un portatil amb perl instal.lat

Això no seria imprescindible sinó recomanable per poder fer les
pràctiques. Si algú no el pot dur, haurà de buscar parella.

> A grans trets caldria que el curs, tingues en compte:
> - Dades escalars, hashos, llistes i arrays
> - Operadors diversos
> - Estructures de control
> - Referencies
> - Subrutines
> - Expressions regulars
> - Fitxers i directoris
> - Objectes

Crec que si fem tot això queda un curs força complet per a ser
d'introducció en 1 dia.

> Concretant (suposem que comencem al voltant de les 9am):

Inicialment havia pensat de començar a les 10am però segurament la
gent preferirà plegar a les 7pm enlloc de les 8pm.

> - <2> 30 minuts: 10:15-10:45
>  resoldre algun problema elemental
>  (podriem agafar algun dels de PRO1?, a la FIB)
>  Aixi agafen soltura amb el codi i els errors
>  Important: Tenir a ma una solucio a la perl expert,
>  per a que la comparin amb la seva

Tens exemples d'aquests problemes a mà? Ho dic per anar-los mirant.

A banda dels del projecte Euler, vaig comentar en alguna reunió que
havia trobat aquest altre jutge online que accepta Perl i Perl 6:
http://www.spoj.pl/problems/classical/all/lang=PERL

>  Exercici practic d'alguna mena: Estrategic!! Si ens posem a xerrar
>  despres de dinar se'ns adormen garantit. Pensar-hi!!

Em sembla bé intentar-ho, tot i que potser acumulem molta pràctica
abans i després del dinar i, en canvi, cap al final acumulem més
teoria.

> Presentacio: Alex
> <1> ?
> <2> Entre tots.
> <3> Jordi D. (m'ofereixo a impartir aquesta hora del curs)
> <4> Entre tots
> <5> Entre tots
> <6> ?
> <7> ?
> <8> Entre tots
> <9> ?
> Cloenda: Alex

Veig que has posat que les pràctiques les farem entre tots. Estic
d'acord que donem suport als alumnes entre tots per fer-les però algú
s'ha d'encarregar de preparar l'exercici, per tant cal repartir-s'ho.

Va, qui més s'apunta a explicar coses?

> Al final el curs es de 9:15h - 19:15h amb dos breaks de 15' i 90' per dinar.
> Total: 8 hores de curs

M'agradaria que siguem superpuntuals amb el curs, a l'estil de les
YAPC::EU. De la mateixa manera faria que les sessions acabin 5 minuts
abans que comenci la següent perquè el ponent pugui instal·lar-se i
preparar el material i els estudiants puguin sortir a fer un cigarret
o estirar les cames. Però anirem a toc de pito, ja us aviso :p

Demà miro de fer una nova versió de la taula tenint en compte els 5
minuts de descans entre sessions.

> (jo comptaria en acabar cap a les 20h, per retards acumulats)

Jo no hi comptaria, seria un senyal que no ho hem fet prou bé. Si hi
ha retards, que siguin per imprevistos o imponderables, no pas per
falta de puntualitat.

> Queden fora coses que jo crec que son molt importants, com els moduls. La
> seva utilitzacio es transversal, i es pot comentar de passada on calgui.

Es poden comentar en algun moment però no els explicarem en aquest curs,
com a molt a fer un use però no a fer mòduls.

També hauríem d'explicar la documentació disponible que hi ha, que és molta,
sobretot la que bé amb el propi Perl via perldoc. Però això es pot incloure a
la part de les sessions pràctiques.

> Sobre la comunitat perl l'Alex pot dir quatre coses a la cloenda, i sobre
> la filosofia perl... hauria de transpirar del mateix curs, perque jo no
> veig manera humana d'encabir-la...

Totalment d'acord, molt ben pensat.

--
Alex Muntada <alexm a alexm.org>