[bcn-pm] Tancament curs d'introducció

Sergio Arias sergio a codigo.com
div nov 11 13:47:13 PST 2011

Molt bones,

El 11/11/2011, a las 10:37, Francesc Guasch escribió:

> Al 10/11/11 01:41, En/na Sergio Arias ha escrit:

> millor al final per no condicionar les respostes.

Em sembla que m'he explicat prou bé.

Si activem l'opció de "Publica el resum de respostes" succeeix que un cop enviades les dades del formulari, és a dir quan l'usuari ha acabat i surt la pàgina amb aquest missatge personalitzat:

__DATA__

S'han enregistrat les teves respostes. Moltes gràcies per participar a l'enquesta.

Tenim previst publicar els resultats al web del curs: http://curs.perl.cat el més aviat possible.

Per triar les preguntes del qüestionari ens hem inspirat en el sistema de sondejos emprat per la comunitat de Perl i que pots consultar a la següent adreça: http://yapc-surveys.org/

Fins aviat!

__END__

Llavors es quan s'inclouria un enllaç per veure les estadístiques i comentaris de tots els resultats rebuts, inclosos els seus.

En aquest cas i donat que tot allò que algú escrigui serà llegible per la resta d'opinadors, jo avisaria de la manca de confidencialitat, només amparada per l'anonimat.

Vull dir que si algú vol explicar quelcom molt personal pensant que ningú més tret dels organitzadors ho veurà... s'equivoca.
Per això crec que hauriem d'avisar-ho a la introducció on ara diu:

"El qüestionari és ANÒNIM i totes les preguntes són opcionals tot i que t'agrairem siguis sincer i crític."

Afegiria una nova línia amb:

"Tingues en compte que els teus comentaris seran visibles per tots els participants"

L'avantatge que veig, a part de la transparència/immediatesa és que serveix com a "premi" un cop t'has pres la molèstia d'escriure.

La pega pot ser que algú, un cop vegi que quan envia el formulari li surt el link per consultar l'estat de l'enquesta, podria tornar-hi més tard per repetir l'enviament i així poder tafanejar de nou les respostes.

Vaig entendre que l'Àlex era conscient d'aquest punt i per això va demanar que només l'enviessin un sol cop.
De totes formes aquests registres nuls després els podriem esborrar.
O fins i tot, una altra opció podria ser facilitar l'adreça per veure els resultats per evitar "falses votacions".

Com bé deies, si algú vol mirar-se els resultats abans de respondre això condicionarà les seves respostes, però tampoc li veig inconvenient perquè no és cap exàmen. Tothom dirà el que li doni la gana... si vol.

> Quant es demanen valoracions s'hauria de dir també quin rang, per
> exemple: Com valoraries els teus coneixements en Perl? de 0 a 5.

Tens raó, l'he canviada per una escala 1= principiant .. 5 = hacker

> Suposo que no es farà l'enquesta desde google docs. Ho dic per que
> hi han preguntes que s'haurien de fer en format opcions per facilitar
> obtenir un resultat final. No se com es vol fer, potser ja ho tenies
> pensat.
> Per exemple:
> Com vas conèixer l'existència d'aquest curs?
> 1. Cartells
> 2. Facebook
> 3. Radio i TV.
> 4. Altres

Aquesta pregunta hi és des de la primera versió... weno fale... faltava l'opció de Radio/TV.
Mmmm... va sortir a la ràdio/tv?

He canviat les opcions, ara diu això:

Com vas conèixer l'existència d'aquest curs?
	•  correu electrònic / llista del grup
	•  publicació a la web / twitter / facebook
	•  boca-orella per un amic
	•  ràdio / TV
	•  cartells
	•  Altres: _____

> Quant pagaries per un nou esdeveniment? dius de 1 a 24 €, jo ficaria
> de 0 a 50 o inclós de 0 a 100.

Ok, l'he canviada per:

Quant pagaries per assistir a un nou esdeveniment?
	•  menys de 50 €
	•  entre 50 i 74 €
	•  entre 75 i 100 €
	•  més de 100 €
	•  res, contribuiria amb la meva feina
	•  Altres:  ______

Millor així, m'agraden més les preguntes obertes a "Altres" respostes

> Caldria saber que els va semblar el dinar i un altre pels cafés.
> Tampoc veig res sobre l'aula. Caldria obtenir una valoració.

L'única pregunta on es fa referència (implícita) a aquests temes és la de la pasta:

On has notat que anaven a parar els diners de la subscripció?
1 menys .. 5 més
	                           1     2    3    4    5
	conferències    o    o    o    o    o
	cafès           o    o    o    o    o
	dinar           o    o    o    o    o
	samarreta       o    o    o    o    o
	acreditacions   o    o    o    o    o
	instal·lacions  o    o    o    o    o
	promoció        o    o    o    o    o
	altres          o    o    o    o    o

Vaig copiar l'estil de les YAPC però si voleu es pot posar en preguntes independents, cap inconvenient per part meva.

Per cert Frankie, tu també pots canviar directament el formulari :P
Torno a fer extensible la crida a fer proves o modificacions a la resta dels mongers.
Recordo que teniu l'enllaç a la fitxa del trello i es molt fàcil editar el formulari. Aquests de guguel ho fan fàcil.

Salut!
sergi