[bcn-pm] Oferta de trabajo en Madrid

Esteve Fernandez esteveasindominio.net
Dij Maig 1 13:02:09 PDT 2008

El Jueves 01 Mayo 2008 17:27:54 Enrique Nell escribió:

> [...]
> Madrid). En las librerías normales sólo se encuentran los pocos que
> están traducidos, que representan una fracción mínima. En los países
> más avanzados los encuentras casi en cualquier librería, lo que
> facilita la iluminación de nerds y geeks en visitas ocasionales a la
> librería. Al menos tenemos Amazon:-)
> Supongo que también puede deberse a que no haya una difusión
> suficiente en la universidad; creo que no abundan los cursos como el
> de Xavier Noria en la UB (por cierto, espero que ya estés mejor,
> Xavier). Aunque Perl tenga mala fama por su supuesta ilegibilidad (de

D'això no estic tan segur. A la reunió de l'altre dia, el Jordi ens explicava
que cada cop els estudiants estan menys i menys interessats per la
programació. Per molt que s'ensenyin llenguatges dinàmics, si no trobes
divertida la programació, no els faràs servir mai i només programaràs al
treball en el llenguatge majoritari. D'altra banda, els que estem aquí, ens
vam ficar en el món dels llenguatges dinàmics per la nostra pròpia motivació.

> El caso es que yo creo que, además de ser la opción lógica para muchos
> problemas, los lenguajes dinámicos ofrecen el estímulo necesario para
> hacer programas que de otro modo no se harían (es decir, si no
> programara en Perl, seguramente no me plantearía muchas cosas).

Ara és quan el Jordi s'emociona pel que diré, però coses com poder treballar
amb funcions com si fossin qualsevol altre tipus de dada és genial, cosa que
no pots fer en Java (en C++ ho pots simular fent un functor, però no és tan
immediat), però si en molts llenguatges dinàmics que no tenen perquè ser
purament funcionals.

Una de les coses que més m'agrada dels llenguatges dinàmics és que han sortit
de les necessitats d'una comunitat, no han estat dissenyats per un comitè o
per grans gurús acadèmics, així que no tenen cap problema en afegir qualitats
d'altres llenguatges si són considerades útils.

Salutacions.