[bcn-pm] com traudirieu scripts de perl en català?

Esteve Fernandez esteveasindominio.net
Dil Gen 28 07:38:23 PST 2008

El Lunes 28 Enero 2008 12:09:16 Jordi Delgado escribió:
> La veritat es que conceptualment no hi ha diferencies
> entre script i programa, tot i que de l'us que se'n fa habitualment
> hom dedueix que els scripts son un subconjunt dels programes, es a dir,
> tothom estara d'acord que el Firefox NO es un script, pero no veig
> manera de defensar que un script (qualsevol script) no pugui ser
> considerat un programa. I, tot i aixi, per que no considerar
> que el Firefox es un script... una mica gran?

Doncs jo crec que sí que n'hi ha de diferències. Potser en un principi
qualsevol cosa feta en un llenguatge dinàmic rebia el nom d'script, però ara
mateix es pot fer una distinció a nivell de funcionalitats, objectius, etc. i
no només pel llenguatge que s'utilitza.

Per exemple, Bazaar-NG (fet en Python) o Bugzilla (en Perl) són programes o
scripts? Jo crec que són programes, perquè tenen un pla de versions,
documentació, proves d'integració, un equip de desenvolupament, etc. és a
dir, són producte.

En canvi un script, fet en el llenguatge que sigui, té una vida i un abast
limitats. Probablement no tingui documentació, ningú es preocupi de fer
proves i executar-les cada nit o que estigui desenvolupat per només una
persona pel seu propi us. No significa que sigui menys important que un
programa, però els objectius i la manera de desenvolupar-los són diferents.

Salutacions.