[bcn-pm] exec vs system i fork &

Arnau Bria arnauaemergetux.net
Dme Jul 11 01:56:11 PDT 2007

Hola,

tinc un petit script en perl que fa un fork i en aquets for fa un scp a
una màquina utilitzant system. Si aleshores faig un ps veig que tinc N
fills:
arnau    23007 18075  0 17:19 pts/4    00:00:00 /usr/bin/perl -w ./test.pl list /home/arnau/Musica/pelis/Revolution OS.avi /tmp/kaka
arnau    23008 23007  0 17:19 pts/4    00:00:00 /usr/bin/perl -w ./test.pl list /home/arnau/Musica/pelis/Revolution OS.avi /tmp/kaka
arnau    23010 23007  0 17:19 pts/4    00:00:00 /usr/bin/perl -w ./test.pl list /home/arnau/Musica/pelis/Revolution OS.avi /tmp/kaka

[...]

Però si ho faig amb un exec, només veig un procés i cap fill, tot i que
continuo fent el fork... i juraria que la copia és simultania a varies
màquines...

Perque passa això? Si utilitzo el fork, no hauria d'haver un procés per
cada fork que faig independentmente de utilitzar system o exec?

(porto una bona estona llegint el learning perl i no m'entero del
pàrraf! primer diu que exec i system són practicament igual, i després
que system és com un fork seguit d'un exec)

Per altre banda, quines diferncies hi ha entre fer un fork i llençar
algo amb el & al final? A part de que fork és una funció que retorna un
valor i que és té un control sobre els fills, clar...

salut!

--
Arnau Bria
http://blog.emergetux.net