[bcn-pm] Que opines?

Epifanio Herrera, Ferran ferran at latinred.net
Mon Jan 10 18:04:05 PST 2005

Hola,

 Fa un parell de dies he comenzat a treballar en un projecte en perl per el web, aquest encara trigará uns messos a sortir a la llum i preferiria no donar de moment gaires detalls. Tot i aixi tinc algunes cuestions en com estic enfocant el desenvolupament i si es gaire optimitzat en la seva estructura. podrieu donar- m´he la vostra opinio??

 Aquest "programa" ataca a una base de dades Mysql (podria ser cualsevol altre), i la seva estructura, o almenys el que he pensat partiria de un index.cgi (tots el cgi printarian xhtml com a resultat de la construcció dels mateixos), el cual obté de llibreries arxius .pl les funcions que comoposen tot el codi xhtml que composen el CGI en si mateix. Desde un simple head.pl que conté el head en xhtml amb els <meta>, <title> y de més, fins a un querie.pl que fa la query necesaria a la base de dades per generar, per exemple, un menu (ja sabeu, la select seguida de un while(@registres=$sth->fetchrow() que per cada posició de array printi per exemple <a href=\"@elregistre.cgi\" >$elregistre</a>.

 En resum la idea es que el cgi en si no estigui escrit y que a partir de crides a llibreries que a l´hora poden o no fer crides a mysql, es vegi al navegador. a l´hora aquest cgi aniria a unes u altres llibreries per la seva construcció en funció dels parametres que l´hi arribesin, ja be desde un  altre CGI o a partir de una query en "ell" mateix cap a mysql, aixi sent aquest cgi un patro que doni un resutat o altre en funció de les dades recollides, (tambe tenia pensat que el .cgi no existeixi i es crei a partir del que rebi i envii el patro, aixo ho havía fet fa temps per una tonteria que vaig programar en php i si el arxiu.php no existia es creava i sa ja existia es machacaba per el nou, aixi sent cada cop diferent en funció de la informació de la base de dades).

 Aixo ho vull fer aixi per no tenir cents de CGI´s escrits y poder simplificar el meu projecte.

Que penseu vosaltres els experts de com esta enfocat? potser es massa modular? es pot ralentitzar molt el web? potser massa i tot? es comu aquest metode de treball? cualsevol opinio per mi es ben rebuda, aixi que si no os fa res digueu la vostra.

Gracies i salutacions
==
Ferran Epifanio