[bcn-pm] Mac OS X

pancake pancake at phreaker.net
Mon Apr 4 06:52:37 PDT 2005

Vaig ser jo..i crec q no mvaig pressentar :P

Be, les aplicacions q tinc fetes per j2me estan totes penjades a cvs.nopcode.org (a la pagina principal s'explica com fer el checkout dels sources...necessitareu el WTK per poder-ho compilar..encara q si voleu els jars mels podeu demanar directament i us els envio.

De fet no es que siguin cap meravella...de fet una de les coses q més m'agrada de java es que t'ajuda a estructurar molt be el codi i en projectes grans poc a poc vas veient com tot encaixa, poc a poc i perfectament..amb algunes voltes un xic enrevassades de vegades, pero força net i clar.

Sobre el tema de mac-java...be, Sun es una mica perapunyetes amb el tema de distribuir binaris sense estar testejats. Per aixo no hi ha port de j2se per a linux-ppc, pero si que n'hi ha per OS-X. Al cap i a la fi, Sun sempre distribueix el codi lliurement i permet compilarlo, pero no distribuir binaris (per motius evidents de seguretat).

Tot hi aixi si us interessa treballar amb java sobre plataformes lliures us recomano Kaffe, que espero que aquest mes treguin la 1.1.5 q ja porten arrastrant la release desde fa un cert temps, ja que estan parxejant una pila de minor-bug-fixes que fan q no rutlli en plataformes 68k, etc.

Aq versio es especialment interessant pels pepeceros ja que incorpora l'engine JIT per PPC, cosa que abans no. I ja treient el tema...vaig estar fent un benchmarking entre ppc i x86 amb j2se. i el JIT de x86 es més bo que el de ppc. Vamos que dona més bon rendiment sobre intel que sobre mac.

(p4m 1.6 vs ppcG4-1.2).

Be, tp cal generalitzar el meu benchmark, ja que consistiu principalment en unroll de bucles i crides consecutives a funcions, per veure si realment treballava el JIT i l'optimitzador de codi.

Doncs poca cosa més...viam si porten perl al n6600...que tenir python al mobil...be, pot quedar 'cool', pero jo ho trobo d'allo més lleig i ortopèdic.

PD: sabeu d'algun llibre, article, etc que parli sobre comunicacio entre processos treballant amb perl-threads ?

merci d'avantma.

-pop-