[bcn-pm] Mac OS X

Xavier Noria fxn at hashref.com
Sun Apr 3 06:45:31 PDT 2005

On Apr 3, 2005, at 15:00, Jordi Delgado wrote:

> Hola,
>
> Abans de res, thanx a lot!

> D'on te l'has baixat? Hi ha varies opcions i no totes tenen la
> mateixa versio de l'emacs...

De la web d'Apple:

http://www.apple.com/downloads/macosx/unix_open_source/
carbonemacspackage.html

Amb aquest no ha calgut definir cap fontset ni tocar
`default-frame-alist' i Monaco es veu magnifica:

     http://www.hashref.com/img/emacs_with_monaco.png

cosa que abans no passava aqui. Pero en canvi he hagut de configurar el
teclat, cosa que abans no calia fer. Igual es que la gent que fa aquest
build el fa un xic diferent al que resulta de la compilacio del
tarball.

> Una altra cosa: He intentat utilitzar el MCPAN per instal.lar-me alguns
> moduls que l'epic et demana (el PadWalker per ex.) i no puc. En un punt
> del proces em diu que no pot fer make Install.pm ja que no tinc permis
> (tot i que soc administrador -que no root- del mac). La pregunta es,
> cal ser root per posar moduls del CPAN amb el MCPAN????

Que es l'MCPAN? Et refereixes a comandes de l'estil

     perl -MCPAN -e 'install Foo'
     perl -MCPAN -e shell

?

En el Mac encara que hom tingui perfil d'administrador normalment
treballa amb els permisos d'un usuari normal. Quan calen permisos
d'administrador el programes grafics mostren un dialeg per a demanar el
password, i en linia de comandes has de fer sudo:

     % sudo less /var/log/secure.log

Si vols una shell llavors pots fer

     % sudo bash

-- fxn