[bcn-pm] Wikis en Perl

Victor Jalencas vic-barcelonapm at carotena.net
Thu Nov 13 17:42:39 CST 2003

Alex Muntada wrote:

| * Victor Jalencas:

| Jo he estat provant Kwiki per a posar-lo a la web de Barcelona.pm
| i és força fàcil d'instal·lar. Això sí, he hagut de fer-hi alguns
| retocs per tal que accepti els caràcters ':' i '_' al nom de les
| paraules clau però, a banda d'això l'he trobat emolt fàcil de
| muntar.

Doncs jo he començat provant el Kwiki, ja que per casualitat he trobat
un plugin de Movable Type que em permet importar contingut del Wiki.
Llavors, tafanejant per la llista de plugins i futures millores del
Kwiki, he vist que hi havia una (bé, dues) que permeten fer servir
Subversion com a control de versions del Wiki. Estan fetes per un tal
Autrijus Tang, del qual havia vist la web quan mirava d'instal·lar els
seus bindings per Perl de Subversion per poder fer servir SVN::Web (un
browser de repositoris tipo viewcvs o cvsweb). Resulta que la seva web,
que m'havia agradat molt, està muntada sobre Kwiki, lo qual m'ha semblat
una bona senyal.

Quan he anat a instal·lar els seus mòduls he vist que ja venen de sèrie
amb CGI::Kwiki 0.18, aixi que nomes m'ha calgut editar el fitxer de
configuració per fer que els canvis es respatllin sobre SVN

| Es tracta d'un CGI clàssic així que per a poder-lo executar sobre
| mod_perl l'hauràs d'adaptar una mica.

Per mod_perl ja hi ha suport, es veu
(http://www.kwiki.org/index.cgi?KwikiModPerl) però encara
no l'he activat, ja que cal fer servir Apache::compat si és amb
mod_perl2 i m'ho vull mirar detingudament

| Quant a l'HTML generat,
| crec que no és XHTML (no seria difícil de corregir) però utilitza
| molt CSS. D'altra banda, jo he estat provant-lo amb CVS però
| suposo que no costaria massa adaptar-lo per a subversion.
Quan he anat a modificar els templates, m'he fixat que les classes dels
elements fan servir els mateixos selectors de CSS que les plantilles de
MovableType. Ha sigut copiar la CSS i voilà! ja està el wiki més o menys
integrat a la resta del site, quant a aparença (llevat d'un parell de
modificacions que vaig fer). De fet, ho havia llegit a la web del kwiki
però em pensava que havia de seleccionar algun template especific per a
que fos aixi.

| Un exemple interessant de Kwiki és la web de PAR:
|
|   http://par.perl.org
Només entrar he pensat: això em sona (i no perque l'hagues visitat
l'altre dia quan va sortir el tema del ssh). Resulta que l'autor del PAR
és el mateix Autrijus Tang! Aquest tio si es un wizard! L'hauriem de
convidar a xerrar un dia.

En definitiva: estic molt content d'haver trobat aquest wiki (i nomes fa
dos dies que el tinc muntat). Quasi que el recomano com a wiki si
finalment és això el que es decideix implantar a barcelona.pm.org

Victor

PS: Jo ja tinc un patch preparat per enviar-li al autor. Encara queden
tasques senzilles per realitzar (i de complicades també) aixi que si us
ve de gust fer petites contribucions és un bon projecte per fer-ho