[bcn-pm] visita MJD: no somos suficientes

Alex Muntada alexm at cpan.org
Tue Jul 8 14:42:52 CDT 2003

* Tim Allen:
> ya que tenemos samarrettes tan guays, ¿porque no tomamos
> contribuciones en la próxima reunión para darle a MJD una?

Molt bona idea, compteu amb mi.

* Xavier Noria:
> A mi me parece una idea excelente. Como voy a la YAPC podria
> darsela en persona en nombre del grupo.

Perfecte! Que vagi tot molt bé per Paris.

> Otra cosa que podria hacerse es donar una camiseta para la
> subasta, eso estaria chulo.

La subhasta té lloc al YAPC? Ho pregunto perquè desconec
totalment a què et refereixes... Però encara i així em sembla
molt bona idea.

> como "el grupo" no parece estar bien definido y hay que aportar
> pasta para ese tipo de detalles, entre quienes dividimos?

Aquest problema el patim tots "els grups" de gent amb un interés
comú i que no disposem de la infraestructura necessària per a
fer front a les despeses econòmiques (jo ho pateixo amb un grup
d'excursionisme que vam muntar uns quants anys enrera amb uns
amics de la UPC).

Les solucions són dues: oficialitzar-se com a associació, amb
estatuts i tota la pesca, o aixoplugar-se com un "grup temàtic"
dins d'una associació existent que hi estigui interessada (per
exemple, associacions d'estudiants, etc.). Tot això inclou la
possibilitat de pagar quotes de subscripció, la possibilitat
de rebre subvencions oficials (algunes a fons perdut) i el
finançament de les activitats del grup.

Però al final, la qüestió sempre és la mateixa: qui està disposat
a participar-hi? I a muntar-ho? I a gestionar-ho? Penseu que amb
les noves lleis d'associacions, es complica cada cop més la seva
gestió (comptes corrents, declaració de la renda, assegurances,
etc.). I si finalment es munta l'associació, quants dels membres
actuals de la llista estarien disposats a apuntar-s'hi? Estic
segur que no seríem tots (de fet, jo mateix m'ho hauria de pensar
amb calma).

Cada cop que hi penso, veig més clara la idea de muntar una
associació genèrica (si encara no n'hi cap, és clar) amb molts
grups temàtics vinculats. Tot i que pot semblar positiu que hi
hagi moltes associacions diferents, al final també es converteix
en un problema perquè els recursos i els esforços es dispersen.

Potser el camí hauria de ser una associació de Programari Lliure
a Catalunya (jo ja en conec unes quantes, però cap d'elles té
com a objectiu principal l'aixopluc de petits grups temàtics),
però fins i tot és un tema massa específic. No ho sé, suposo que
hauré de madurar la idea...

Salutacions!

- --
Alex Muntada <alexm at cpan.org>