[bcn-pm] Sobre lo del wiki....

carlos escribano ces at buki.dyndns.org
Wed Aug 13 16:55:36 CDT 2003

El Miércoles 13 Agosto 2003 23:22, Mariano Belinky escribió:
> Carlos,
> creo que mi SpamAssassin ha matado el mail de Alex, me lo puedes re-enviar
> por aqui o a mi direccion directamente?

Ahí va el mensaje de Alex:
- -----------------------------------------------------------------------
Quoting carlos escribano:

> Los promotores del wiki estan ahora de vacaciones, por lo que
> parece.

Malauradament el problema és que ja no tinc vacances, estic
treballant des de principis d'agost i ja no tinc tant de
temps com el que tenia quan estava de vacances...  :_(

> como yo estoy al pie del cañon, hago alguna puntualizacion.

Mira que bé, t'ha sortit un rodolí.

> A menos que busquemos soluciones alternativas, de entrada en
> nuestra web no tenemos CVS

Bé, de fet sí tenim CVS però com a client (no sé si n'hi ha
prou, però suposo que sí). Personalment m'agrada la idea
d'utilitzar CVS perquè el conec força, però no és indispensable.

Penseu que el compte de web és un shell en un servidor Pentium
amb Red Hat Linux 6.2 (suposo que de reciclatge, és clar) i,
tot i que no hi podem instal·lar serveis remots, sí hi podem
instal·lar (localment) les eines que ens calguin (tampoc hi
ha quota de disc).

> Twiki (v) es un derivado en Perl, potente, pero requiere
> registro (aunque es GPL).

Crec que això és una violació de la llicència GPL (ho consultaré
als experts), però tampoc és molt greu perquè, un cop aconseguit
el codi, la GPL et permet redistribuir-lo lliurement (sense cap
registre). De fet, només cal que un dels usuaris que estan
registrats redistribueixi el codi a mida que van sortint les
noves versions i a la llarga hauran de canviar de llicència o
d'actitud.

> Spinner Wiki (r) si que lo incluiria en la lista.

En prenc nota.

> quizá se habrian de instalar y comparar.

Sí, però el que no penso fer és instal·lar 5 versions de wikis
al compte de Barcelona.pm. Si algú vol comparar-los i fer-ne un
informe, endavant. Jo tinc pensat de fer-ho però el meu temps
és limitat, així que miraré els que em facin la vida més fàcil
(més o menys, ja ho tinc clar).

> Cgiwiki y CgiKwiki, tienen muy buena pinta. Son en realidad
> toolkits, no herramienta completas, pero son una opcion
> interesante si queremos hacer algo con la web.

CGI::Wiki si és un toolkit, però diria que Kwiki ja és una eina
completa, que a més té algunes característiques interessants:

 * KwikiSlideShow   (presentacions al navegador)
 * KwikiBlog        (blog)
 * KwikiSisters     (enllaços entre wikis diferents)
 * KwikiPod         (genera POD a partir del wiki)

> Siendo prudentes, y dado el alto grado de entusiasmo que se
> denota en el grupo por el tema, mejor elegir algo ya hecho
> del todo. Por lo mismo yo  pondria en la nevera los basados
> en plantillas (i o s) que llevaran mas trabajo de montar.

Ok, novament en prenc nota. Però crec que ja tinc força clar
cap a on tiraré... Kwiki. L'única cosa que caldrà verificar
si suporta o si cal implementar-la és la possibilitat de
carregar fitxers a la web. La idea és que només es pugui
crear/modicar/esborrar els fitxers de directoris determinats
(sources, images, etc.) ja que els continguts es canviaran
a través del wiki.

Per tal que quedi definitivament clar el tema, els objectius
pels quals vull canviar la web de Barcelona.pm i pels quals
aposto per muntar un wiki són els següents, per ordre
d'importància:

 1) Que el webmaster tingui poca feina, si més no, poca més
    que la resta de membres del grup (instal·lació del soft,
    actualitzacions, resolució de problemes, monitorització
    dels canvis i poca cosa més) de forma que ser-ho sigui
    una responsabilitat i no pas una càrrega.

 2) Que hi hagi llibertat i facilitat per a la introducció de
    nous continguts (notícies, esdeveniments, avaluacions,
    proves, presentacions, etc.) per part de qualsevol membre
    del grup.

Moltes gràcies!

- --
Alex Muntada <alexm at cpan.org>