[Oslo-aktive] Flymuligheter fra Frankfurt til hackathon

Salve J Nilsen sjn+oslo.pm at pvv.org
Fre 6. Jan 2012 08:12:05 PST

Hepps!

Kjetil Kjernsmo said:

> Hei igjen!
>
> Det er kanskje noen som ikke har fått med seg konteksten til denne
> plutselige aktiviteten. :-) Det er en kabal som har snakket om å
> holde en hackathon etter YAPC::Europe som er i Frankfurt til høsten
> på et hittil ikke bestemt men ekstremt spektakulært sted i Norge.

Jepp, dette har vært planer som stort sett har blitt satt sammen på
medlemsmøtene våre. :)

For de som fremdeles har spørsmål eller innspill, så er det bare å
sette i gang (gjerne her på aktive-lista). Imens kan jeg fortelle litt
om hva som er målet her.

Hva ønsker vi å oppnå?

  - På YAPC i Riga holdt jeg en kjapp lightning talk om hva vi har
    gjort i Oslo.pm. Jeg fortalte om 9 år med konferanser, hackathons,
    møter, og om båturen til Nordic Perl Workshop i Malmö.

  - Det store poenget med foredraget var illustrere vår to-punkts plan
    for å lage et godt fagmiljø. De to punktene i planen er:

    1) Gjør noe kult
    2) Fortell om det

  - I år, 2012, fyller Oslo Perl Mongers 10 år. Dessuten så synes jeg
    det er riktig at vi har det litt gøy. Også ønsker vi å få til noen
    faglige aktiviteter som vi kan peke tilbake på og si "Jeg var der".
    Også har vi (til forandring) en del midler å leke med. Også har vi
    en del fordeler (når det gjelder lokasjon, medlemmer og nettverk)
    som gjør det enklere for oss å gjøre noe kult enn for mange andre.

  - Så vi arrangerer en Hackathon, et sted i fjellom eller uti fjorden,
    for oss som har vært aktive i fagmiljøet og for de som har lagt ut
    så mye bra på CPAN for oss alle.

  - Hva blir tema? Moose, RDF, MOP i core, og relaterte felt.

  - Hvem får være med? Kort sagt: De som får ting til å skje. :)

Vi har mere på gang for 2012, så følg med, følg med. :D

- Salve (en av Oslo.pm gutta)

--
#!/usr/bin/perl
sub AUTOLOAD{$AUTOLOAD=~/.*::(\d+)/;seek(DATA,$1,0);print#  Salve Joshua Nilsen