[Oslo-aktive] [Oslo.pm] Formelt stiftelsesmøte for Oslo.pm, 1. nov 2006

Eivind Marienborg serge at palle.net
Tor 5. Okt 2006 06:02:41 PDT

Salve J Nilsen wrote:

> Agenda:
>    Vi trenger et møteagenda som har de stegene som kreves for at møtet
>    (og med det referatet av møtet) skal kunne være godt nokså vi kan
>    få registrert oss på brreg.no og få en bankkonto. Hvis du vet om et
>    godt eksempel for møteagenda, send mail til aktive-lista med teksten
>    og/eller URL til denne.

En gyldig saksliste/agenda kan se ut som følger:

1. Åpning (noen sier hei og sånt)
2. Konstituering (legge et demokratisk grunnlag for møtet)
	a) Valg av ordstyrer
	b) Valg av tellekorps
	c) Valg av referent
	d) Valg av protokollunderskrivere
3. ("Vanlige"/andre saker - Vedtekter, årsmelding, regnskap, budsjett,
arbeidsplan, etter behov)
4. Valg
	a) Styre
	b) Evt valgkomité
	c) Revisor (ikke nødvendigvis en statsautorisert, men en som ser over
regnskapene, og ikke sitter i styret)
5. Avslutning ved nyvalgt leder

Det viktige er at de som blir valgt under punkt 2d er tilstede under
hele møtet. Deres signaturer skal påføres protokollen i etterkant, som
attest på at det som står i protokollen er det som faktisk skjedde på møtet.

Protokollen inneholder et kort referat av diskusjonen på hver sak, og
også et vedtak, som sier hva som ble bestemt.

Det er også viktig at innkallelsen sendes ut i god tid (feks 3-4 uker,
men det varierer fra gjeng til gjeng, og bestemmes i vedtektene som vel
ikke er vedtatt ennå..?), og at det i innkallingen står hvilke saker som
skal tas opp på møtet. Innkallingen må også, naturlig nok, gi
informasjon om tid og sted.

Man kan evt spesifisere under valg av styre at de skal forvalte alt av
bank- og representasjonsting for oslo.pm. Bankfolk kan være ganske
kranglete på ting som dette iblant..

Tror ikke det skal være mer magisk enn dét. Og rett meg gjerne om jeg
tar feil.. :)

Godt møte!

Eivind