Konsultointia?

Tuomas J. Lukka lukka at fas.harvard.edu
Mon Mar 29 15:37:43 CST 1999

On Tue, 30 Mar 1999, Ari Jolma wrote:

> tämä edellyttää sitten koko porukan jonkinlaista sitoutumista hommaan
> & yhteispäätöksiä, ettei tule tätä "minähän sanoin, ettei se onnistu"
> efektiä :-)

Ehdottomasti, kaikkien olisi oltava tosissaan mukana.

> luulenpa tämän erääksi perusjutuksi, kellään ei liene hengen hätää tähän
> konsultointiin vaan leipää tulee toistaiseksi muualtakin?

Joo, näin olisi idea.

> joitain pikkufirmoja joihin minullakin on kontakteja on esim. tuolla
> Innopolissa mutta ne kontaktit ei siis ole sellaisia, että esim.
> omistaisin x % osakkeista

Itse asiassa voisi miettiä yritysmuotoa jota olen jo jonkin aikaa
miettinyt: eräänlainen kommunistinen firma kapitalistisessa
yhteiskunnassa: työläiset omistavat ja päättävät tuotantovälineistä.

Eli: päätösvalta määräytyy sen mukaan, minkä verran on viime
aikoina töitä firmalle tehnyt. Näin vältetään äkkiä suuri osa
työntekijöitten riistosta, epäeettisistä pelkästään osakekursseja
ajattelevat päätökset jne.

> no eikun mainostetaan, jos eteen tulee, niin lupaan mainostaa jo nyt -
> vaikka tässä vaiheessa tietty varovaisesti

Luonnollisesti.

Minkäköhän verran pääomaa tarvittaisiin - loppujenlopuksi tarvitaan

1) firma
2) lakimiesten aikaa sopimuksien tms. tarkistamiseen
3) webbisivut

	Tuomas