[Groningen-pm] bijeenkomst 13 januari

Harm van der Veen perl at harmvanderveen.nl
Wed Jan 7 06:44:23 PST 2015

Hallo allemaal weer eens,

Ik sluit me bij Paul aan dat De Minnaar een leuke plek is. ik heb zelf
ook nog een suggestie voor een locatie, een eetcafe. Op de hoek van het
Schuitendiep/Nieuweweg (vlakbij waar Lokaal Ambrosius was dus) zit een
leuk eetcafeetje. Het heet Kwajongens en het is niet erg groot maar de
Perl Mongers zijn meestal niet met veel, desnoods hebben ze volgens mij
ook een bovenzaaltje. Ze hebben er wifi en het wordt gerund door een
stel aardige jongens. Volgens mij schrikken ze niet van een paar laptops
ook. Ik wil anders wel even langslopen om navraag te doen en eventueel
te reserveren.

Menukaart is vrij divers, ook voor vegetariers, zie
http://www.kwajongens.eu/Menukaart_Kwajongens.html

Ik heb inhoudelijk natuurlijk niet veel in te brengen bij de Perl
Mongers maar vind het altijd wel interessant en gezellig. Ik heb dus
eigenlijk wel zin om weer eens langs te komen. Ook omdat ik overweeg om
een fileservertje met mediacenter (xbmc?) op een raspberry-pi te gaan
draaien. Heeft niet direct met Perl te maken, maar ik weet dat
verschillende van jullie ervaring met de raspberry-pi hebben. Jullie
kunnen me vast wel adviseren welke versie ik het beste kan kopen (of
wellicht een alternatief aanbevelen) en waar ik rekening mee moet
houden. Is ook voor een raspberry-pi een debian install verstandig
bijvoorbeeld? Harddisk met files via usb of kan dat beter? Dat soort
vragen zit ik mee.

OK. Groetjes,

Harm.