[bcn-pm] Europarlamentarios

Alex Muntada alexm at ac.upc.es
Thu Apr 29 18:59:05 CDT 2004

* Xavi Drudis Ferran:  [2004-04-27/01:51:39 +0200]

> La decisió més urgent l'ha de prendre el Consell ara (el 17 de
> maig), per tant caldria escriure als estats (govern espanyol o
> congrés de diputats, per exemple)

Malauradament crec que som uns grans desconeguts per als polítics
i no crec que això tingues cap efecte sense que hi hagi un bon
interés mediàtic pel tema. Hauríem d'aprofitar ara que en RMS
està per aquí i que té bona premsa per a donar un impuls al tema,
que hi hagi més gent (d'aquí) que escrigui articles o miri de
treure el tema de les patents als mitjans de comunicació abans
que es refredi.

Durant l'entrevista que li han fet avui a l'Stallman, he tingut
la sensació que la Terribas es perdia entre tants conceptes nous
i la dificultat d'entendre l'Stallman parlant en castellà (crec
que l'entrevista s'hauria entès millor en anglès). Aquest seria
un bon moment per a què la gent del país aprofités l'ocasió per
prendre el testimoni.

> Convindria aconseguir de cada partit o candidat la seva opinió
> sobre les patents de programari i les diferents esmenes. [...]
> Però és una feinada. Jo no em veig amb temps de fer-la tot i que
> puc intentar adreçar a algú a les fonts d'informació si vol.

Jo tampoc m'hi veig amb cor. Ja tinc massa coses pendents entre
els tallers de les Jornades de Programari Lliure, el segon cicle
a la UOC, la Farga (GForge) que estem muntant a la UPC per a la
comunitat universitària, l'administració de Barcelona.pm.org,
l'avaluació de programari de GNU, les traduccions de la revista
Brave GNU World i de la pàgina www.gnu.org, els CPAN testers...

> Altres coses que poden anar bé (...) és convèncer empreses
> (productores o usuaries de programari) que es mullin i
> contactin polítics. O participar en debats on hi vagin gent
> pro-patent per treure el tema.

Hi estic d'acord. En aquest sentit, seria bo poder aconseguir un
posicionament oficial (un manifest, una carta oberta, etc.) per
part de la comunitat universitària. Què en pensen les nostres
universitats d'això? Es mullarien els rectors fent un comunicat
oficial?

> I ara que no passi com sempre, que quan obro la boca la gent ho
> troba tot molt complicat i es desanima. [...] Però no només els
> polítics, els empresaris, els periodistes, els voluntaris,
> tothom s'apalanca més si no es veu moviment.

Entenc com et deus sentir després d'haver lluitat tant en contra
de les patents i veient com van les coses. Es frustrant quan et
pares, mires al teu voltant i veus que estàs sol lluitant per
canviar les coses en benefici de tothom. De fet, en això mateix
es basen la majoria de tàctiques dels advocats i representants
dels lobbies als òrgans de la UE: la guerra del desgast.

- --
Alex Muntada <alexm at ac.upc.es>
http://people.ac.upc.es/alexm/