[Warszawa-pm] Perl i Android

Pią, 17 Sty 2014, 14:49:58 PST

W dniu 17 stycznia 2014 22:11 użytkownik Cranix <cranix w hackerspace.pl> napisał:
> On Fri, Jan 17, 2014 at 05:06:25PM +0100, Piotr Roszatycki wrote:
> Nie jest to żadne SL4A?
> Musze sie wgryźć w temat, bo brzmi świetnie.
> Jak wygląda sprawa z gadaniem np. z modułem GPS czy też bardziej podstawowymi
> modułami dostępnymi zwykle ootb w instalacji Perla na np PC?

To kompletnie natywne rozwiązanie, bez cross-compilera, z działającym
cpanm, o ile podgrany jest też m.in. wget albo curl i make. Do
binarnych pakietów potrzebny też jest gcc.

SL4A to tak naprawdę aplikacja na Adroida w Javie, która jest
jednocześnie webserwisem JSON, a Perl tam wysyłał jedynie requesty. Z
resztą, tu masz cały moduł. Długi nie jest:
https://github.com/xsawyerx/perl-android-scripts/blob/master/Android.pm

Perlowi natywnemu brakuje integracji z API Androida. Da się albo
odpalając serwis SL4A i korzystając z tego powyższego modułu, albo
trzeba by dokodować moduł XS, który by wywoływał androidowe API za
pomocą NDK: http://developer.android.com/tools/sdk/ndk/index.html

Ktoś chętny? ;)

--
Piotr Roszatycki