[Warszawa-pm] Ostatnie spotkanie - rewitalizacja Perla

Zbigniew Łukasiak zzbbyy w gmail.com
Pon, 31 Paź 2011, 01:06:14 PDT

Link do Carton o którym rozmawialiśmy:
http://search.cpan.org/~miyagawa/carton-v0.1_0/lib/Carton.pod

Poza tym była mowa o tym, że jakoś nikt nowy się na naszych
spotkaniach nie pojawia - trzeba coś z tym zrobić.  Na krótką metę na
pewno warto byłoby zrobić to szkolenie w Linux w Bramie - skoro
podobno są chętni na takie coś.  Na dłuższą - ja osobiście mam dwa
długoterminowe pomysły - Nblog jako Perlowy Drupal i pisanie
komponentów webowych na Placka.  CPAN świetnie działa na takie zadania
które w naturalny sposób się 'encapsulują' - dużo gorzej w przypadku
rzeczy które muszą łączyć parę perspektyw - wtedy powstają super
wyspecjalizowane pluginy jak niektóre do Catalysta.  Moim zdaniem
można to zmienić przez konsekwentny 'decoupling' gdzie się tylko da,
używanie Dependency Injection no i PSGI (i Placka) - które jest
idealnym przykładem 'decoupling'.  Pierwszy przykład:
http://search.cpan.org/perldoc?Plack::Middleware::Auth::Form  .  Mam
nadzieję więcej takich komponentów napisać, a w przyszłości
poprzenosić na Perl6.