[Warszawa-pm] Subclassing aplikacji

piotr pogorzelski pp w webtel.pl
Wto, 8 Cze 2010, 03:09:50 PDT

-------- Original Message  --------
Subject: Re: [Warszawa-pm] Subclassing aplikacji
From: Zbigniew Lukasiak <zzbbyy w gmail.com>
To: warszawa-pm w pm.org
Date: Tue Jun 08 2010 11:34:20 GMT+0200 (CEST)

> Oczywiście śledzę Mojo, od samego początku, ale po pierwsze to nie mam
> zaufania do sri, on jest może nawet gorszy od mst - inteligentny facet
szkoda,
czyli 'take it or leave it'

tak jak latwo mi bylo zaczac uzywac HTML::Mason, tak
te wszystkie frameworki, do tego ta notacja per6,
ktora totalnie mi nie lezy - pisanie kodu aby wygladal
jak jezyk naturalny, nie wiadomo na pierwszy rzut oka
co jest czym, grrrr.

wiec jestli ta skladnia to przyszlosc perla, to nie wiem
czy nam pod drodze ;)

> Super - Plack teraz daje większość tego co kiedyś było dostępne tylko
> z frameworkami - pisz na listę o swoim designie - będę miał jakieś
> konkrety do uwzględnienia w WebNano.

proste
baza danych
autentykacja w zewnetrznym sytemie
autoryzacja mieszana (baza danych/zewnetrzne systemy)
rezultaty zwracane w formie jsona, ale rest raczej
odpada, raczej view::json, jako ze put/delete - nie kazdy
wie, ze sa takie metody w protokole i dynamicznie budowanie
urli? nieee - my wszystko przekazujemy w parametrach post/get

i jakos ciezko mi znalesc fabryke prefabrykatow aby zudowac ten domek,
pozostaja pustaki i zaprawa. bo inaczej wyjdzie mi ursynow
a nie fikusna rezydencja.

do tego irytuje mnie ta skladnia perl6, pisalem juz o tym? ;)

bedzie wieza babel. kazdy stworzy swoj jezyk i skonczy sie mozliwosc
porozumienia

a wystarczylby dispatcher, config i certyfikacja zgodnosci
pluginow z zaleceniami wokol 'core', aby kazdy nie wprowadzal
'swoich' przyzwyczajen do frameworku.

czyli jak jest z deystrybucjami linuksa - bierzesz modulu cpanowe
i przerabiasz je tak aby byly zgodne z koncepcja frameworku.

chyba naprawde napisze swoj, tylko musze sie upewnic, ze po
drodze mi z perlem ;)