[Warszawa-pm] Czego nie lubimy w Perlu?

Piotr Fusik piotr w fusik.info
Pią, 16 Lip 2010, 13:59:51 PDT

Dnia 2010-07-16 22:32 Piotr Roszatycki napisał(a):

>Mityczna kompatybilność wstecz,  która powstrzymuje wywalenie niektórych
>idiotyzmów z języka.

A konkretnie? Bo np. kiedyś raportowałem dziwne zachowanie $# i po bardzo
krótkiej wymianie zdań na p5p po prostu wywalili tę zmienną.
Wywalili też $*.

Tego rodzaju zmiany nie przejdą np. w .NET, gdzie np. standardowa klasa
XsltContext została źle nazwana, bo tak na prawdę dotyczy XPath a nie XSLT.
http://social.msdn.microsoft.com/forums/en-US/xmlandnetfx/thread/bd278a86-e6bd-49d5-bd7a-62524cfddd21

>Nie można zapomnieć, że Perl to dynamiczny język dający ogromną dowolność
>stylu programowania więc trzeba uważać żeby nie wylać dziecka z kąpielą.

To prawda, początkujący programista może zrobić niezłe szambo.

Piotr