[Warszawa-pm] Lokalizowane uc

Zbigniew Lukasiak zzbbyy w gmail.com
Czw, 19 Sie 2010, 00:15:24 PDT

2010/8/19 Stanislaw Romanski <stas w datos.pl>:
> Hej,
>
> Co trzeba ustawić, aby Perl był łaskaw uwzględniać polskie litery w
> standardowej funkcji 'uc', tzn. aby
>
>  uc 'łódź'
>
> miało wartość
>
>   ŁÓDŹ
>
> ?
>
> ( Używam Win'XP, ActiveState Perl 5.8.9 )

To co jest ważne to to, żeby wszystkie dane na wejściu odkodować
(funkcja decode w Encode)- czyli zamienić je na wewnętrzną
reprezentacje Perla, a na wyjściu zakodować do odpowiedniego
characterset.

Jeśli używa się kodowania utf8 to, żeby stałe w programie były
poprawnie interpretowane to trzeba dodać:

use utf8;

Nie wiem jakiego standardowego kodowania się używa w WinXP i jak się
to robi w przypadku używania latin2 czy cp1250.

Więcej info w perldoc perluniintro i perldoc perlunicode.

Istnieje jeszcze starszy sposób na to, żeby 'uc' działało tak jak
chcesz - przez używanie 'locale' i wtedy bez odkodowywania - uc wtedy
powinno działać na binarnych danych, ale już dawno tego nie używałem.