[Warszawa-pm] Nasza stronka

Waldemar Biernacki wb w sao.pl
Czw, 23 Lip 2009, 08:10:44 PDT

Witam Wszystkich Państwa!

> Wszyscy będą wymyślać co na te strony wrzucimy i w miarę możliwości te
> pomysły realizować.  Na razie są trzy pomysły:
> - strona z książkami (informatycznymi) które zobowiązujemy się sobie
> nawzajem pożyczać (w trakcie comiesięcznych spotkań)
> - strona z czarną listą firm (ja nie jestem co do tego przekonany)
> - strona dla golfistów

Może dorzucę czwarty pomysł? Może my byśmy - w naszej kochanej Polsce - napisali jakieś narzędzie/program (oczywiście najlepsze w świecie w swojej kategorii!)?
Oczywiście nie pisałbym, gdybym nie miał pomysłu! Mianowicie: Jak wiadomo:

1. PostgreSQL jest super (chociaż inne też db wchodzą w grę).
2. Baz danych trzeba używać.
3. Brakuje porządnych programów do zarządzania nimi na poziomie projektanta i użytkownika.
4. Jeśli ktoś słyszał, a najlepiej macał narzędzie MSE-Magic to wie o czym mówię. Jednak Magic ma poważne wady, które w moich oczach dyskwalifikują go.

Zatem proponuję żebyśmy utworzyli coś takiego, jak "Desktop Database Managment System" - proponowana przez mnie nazwa to Seal od "Seal is Enduser Application Language" lub po prostu dlatego, że foki są piękne. Miałoby to:

- pozwalać na tworzenie bazodanowych programów dla end-userów (firm, organizacji itd), których logika byłaby do tworzenia przez każdego, kto umie utworzyć średnio-prosty arkusz kalkulacyjny,
- pozwala, by aplikacja była "totalnie" otwarta
- pozwalała na uruchamianie bez kompilacji (czyli należy stworzyć język wysokiego poziomu abstrakcji, zawierający właściwie proste komendy uruchamiane przez runtime Seal'a

- i wiele innych, marzy mi się wymyślenie "true designing tool for imbecylów informatycznych" który w efekcie czystego projektowania dawałby gotową działającą aplikację.

Oczywiście w Perlu - miałoby to silnik Desktopowy i Webowy.

Co szanowni Perlowcy o tym myślą?

pozdrawiam

Waldemar