[Vlaanderen] Hosting

ecocode eco at ecocode.net
Sun Sep 17 22:30:36 PDT 2006

* "vlaanderen.pm at wendy.org" <vlaanderen.pm at wendy.org> wrote:

| At 23:59 17-9-2006, ecocode wrote:
|  >ik gebruik vaak http://www.emacswiki.org
|  >
|  >werkt fantastisch en is zeer web 2.0 minded...
|  >met name "vertrouw op je leden"
|
| Dat zal vast zo zijn...  maar ik zie geen voorbeelden (behalve dit
| http://www.emacswiki.org/cgi-bin/test en dat durf ik nauwelijks een
| voorbeeld te noemen, dan voel ik me weer zo "internet van 1990").
|
| Jij gebruikt het?  Je weet wellicht sites waar we kunnen (mogen) kijken?

Wendy,

emacswiki.org is juist het voorbeeld van een wiki in
werking. emacswiki.org is gebaseerd op oddmuse wiki engine :

http://www.oddmuse.org/cgi-bin/wiki

oddmuse is gebaseerd op Perl :) maar dat is zeker geen verplichting
hoor...

als je rondwarrelt op de emacswiki of de oddmuse wiki zal je merken dat
iedereen zijn bijdrage mag doen. Het uitzonderlijke is dat er geen spam
verschijnt op allerhande pagina's...

andere gekende wiki engines : phpwiki (mysql based) , twiki (ook php)
twiki is te vergelijken met oddmuse. Er komt met name geen database aan
te pas. De pagina's zijn individuele html files.

--
Erik