[SP-pm] Algumas duvidas sobre Perl

Renato Santos renato.cron at gmail.com
Wed Sep 22 21:11:03 PDT 2010

Que confusão da p*!

Sobre o Zend:
http://files.zend.com/help/Zend-Platform/introduction_to_performance.htm

<http://files.zend.com/help/Zend-Platform/introduction_to_performance.htm>"Performance
Tests <http://files.zend.com/help/Zend-Platform/testing.htm>

Run tests to monitor the improvement achieved in performance by Platform
Performance. The available tests are: By URL, Downloads and Analyze Site.

Code Optimization<http://files.zend.com/help/Zend-Platform/zend_optimizer.htm>

Code optimization begins from the first moment Platform is installed. The
Zend optimization component performs several passes, each pass searches for
specific points in the PHP code that are known to have a negative affect on
performance and changes them for faster execution"

Agora que diabos o que ele faz deve estar muito bem guardado!

E mais abaixo:
"Code Acceleration<http://files.zend.com/help/Zend-Platform/code_acceleration.htm>

Code Acceleration begins from the first moment Platform is installed. The
Zend acceleration component performs a pre-compilation of your PHP scripts,
eliminating the lag time and interpreter time involved in script parsing.
During compilation, the code is also optimized, resulting in even faster
execution time.

*How it works*: Server-side pre-compilation generates persistent bytecode.
Modified scripts are automatically detected. Compiled scripts are optimized
using advanced code optimization methods."

obs: nunca usei o Zend Pro. E o pouco que usei, foi apenas um "protótipo" de
um sistema, nada mais.

Sobre Php ser compilado ou naõ...
Segundo a Wiki PHP é uma linguagem interpretada, e deve ser mesmo, o comando
"php" é como o comando "perl", ele compila na hora de execução(ou não) e
cria um novo nível acima do OS.

Renato Santos
http://www.renatocron.com/blog/