[Oslo.pm] Ønsker du et sterkere fagmiljø i Oslo?

Salve J Nilsen sjn+oslo.pm at pvv.org
Tir 26. Apr 2011 09:52:14 PDT

Ønsker du et bedre og mer aktivt fagmiljø for Perl-folk i Oslo?

Nå har du sjansen til å få det som du vil! :D

Oslo.pm har alltid vært en liten forening, og har allikevel fått til
vesentlige ting for Perl-miljøet i både Oslo og internasjonalt -- to
Perl Workshops, to hackathons og plenty av synlighet på andre
konferanser. Her kan du være med og bygge en av de mer vellykkede
foreningene i Europa, og det er plenty av muligheter for å få ting til
å skje!

Om du har lyst til å være med aktivt, får du mulighen til:

* Å være med på (og påvirke) oppturen til en av den mest lovende
   programmerings-språkene under utvikling (Perl 6)

* Synliggjøre deg selv internasjonalt ved å arrangere nyttige og
   interessante aktiviteter (NPW, Hackathons, Kurs, YAPC::EU i Oslo? :)

* Bygge opp et av verdens sterkeste IT-fagmiljøer i Oslo, i samarbeid
   med flere andre foreninger som tilsammen trekker flere hundre
   mennesker til regelmessige aktiviteter (CiA, og andre events i regi
    av Cantara og deres medlemsorganisasjoner.)

* Forme diskusjonen rundt programmeringsspråket vårt. Hva er
   vesentlig? Hvilke problemer må løses? Oslo.pm har klart å gjøre et
   dypt inntrykk i hvordan Perl-miljøet internasjonalt fungerer, og det
   er plenty av nye utfordringer om vi vil ta tak i dem! (Bare se på
   hva QA-Hackathonene har fått til de siste par årene!)

* Få de flinkeste folkene til Oslo for å lære oss Hva Som Teller!
   (Ifjor holdt Matt S. Trout kurs om Moose og DBIx::Class. Hvilke
   andre kurs skulle du ønske å se i Oslo?)

* Bli deltager i et nettverk av fagfolk med tilgang på store nok
   ressurser til å kunne lykkes med selv de mest ambisiøse planene.
   (Vi har god dialog med viktige støttespillere og aktører i friprog-
   og systemutviklermiljøene i Oslo. Både friprog.no, NUUG Foundation,
   NUUG er med. Hvorfor er ikke du med? ;)

Oslo.pm trenger en ny leder og nye styremedlemmer! Vær med å forme
fagmiljøet ditt ved å BLI MED I STYRET! :D

</motivasjonstale>

     TL;DR -- Vi vil ha deg med i styret!

- Salve (leder emeritus i Oslo.pm :)

--
#!/usr/bin/perl
sub AUTOLOAD{$AUTOLOAD=~/.*::(\d+)/;seek(DATA,$1,0);print#  Salve Joshua Nilsen