[Oslo.pm] Oslo.pm logo

Salve J Nilsen sjn+oslo.pm at pvv.org
Man 19. Des 2005 01:40:35 PST

Hei!

Dårlig nyhet: Vi har ikke noen logo!
God nyhet: Romjula er et flott tidspunkt til å leke med tegneprogram! :)

Jeg foreslår at vi har en logo-konkurranse (der denne mailen er den
offisielle utlysningen), og at vinneren av denne vil få gleden av å se
sin logo på t-skjorter og annen Oslo.pm-materiell. :-)

Men ingen god konkurranse er fullkommen uten et par krav og en tidsfrist.

Jeg foreslår at fristen for innsending av logo-forslag er 31. januar
2006, og at vi avgjør vinneren på Oslo.pm-møtet dagen etterpå (møt
opp om du vil stemme på din egen logo ;-)

Standard logo-konkurranseregler gjelder:

  * Logoen må være gjenkjennelig når den er bitteliten, og fin å se på
    når den er kjempestor (på plakater og sånn).
  * Færrest mulig farger - helst 2 (bakgrunn + hovedfarge), men 3 eller 4
    kan gå til nød.
  * Ikke punkt-basert grafikk! Vi skal trykke på tøy (t-skjorter osv.) og
    slik grafikk krever ekstra arbeide fra oss for å få til å bli bra.
  * Helst bare digitale vektor-baserte formater (PDF, AI, SVG)
  * Motivet bør si noe om oss. (Hvor vi er fra, hva vi liker, e.l.)

Hvis du vet om andre rimelige krav så fortell. :)

Som inspirasjon kan du jo se hva andre .pm-grupper har som logo (ikke alle
ville vært godkjent etter reglene ovenfor):

   * http://t-shirt.example.dk/standard.html
   * http://www.mongueurs.net/
   * http://munich.pm.org/
   * http://hamburg.pm.org/
   * http://paderborn.pm.org/
   * http://brisbane.pm.org/
   * http://frankfurt-pm.org/
   * http://amsterdam.pm.org/
   * http://rio.pm.org/
   * http://sandiego.pm.org/
   * http://sf.pm.org/
   * http://boston.pm.org/

- Salve (på vegne av Oslo.pm)

--
#!/usr/bin/perl
sub AUTOLOAD{$AUTOLOAD=~/.*::(\d+)/;seek(DATA,$1,0);print#  Salve Joshua Nilsen