[Oslo-aktive] Fri programvare-konferanse

Kåre Olai Lindbach barbr-en at online.no
Fri Dec 13 19:41:32 CST 2002

On 13 Dec 2002 11:56:14 +0100, you (Tollef Fog Heen <tfheen at raw.no>)
wrote:

[CC til TFH]

>jeg er organisator for COFSINO -- conference on free software in
>norway, en fri-programvarekonferanse som skal arrangeres i Oslo til
>sommeren.  Vi trenger folk til å holde presentasjoner, og jeg forstår
>av Salve at dere har diskutert dette.  Jeg vil gjerne ha et navn på noen
>som kan tenke seg å snakke, samt et tema som er litt mer spesifikt enn
>bare «perl».  :)

Jeg er villig. Jeg kan godt holde ett innlegg på, under press, en
30-60 min, evt uten press på en time til. Dette vil i såfall
sannsynligvis dreie seg om en innføring i Perl: med å være innom hva
Perl er, hvor man får tak i det, CPAN, activestate, ppm, og hvordan
man bruker det. Syntaks, variabler, semantikk, objekt-innføring i
Perl. Samt noe om viktige pm-moduler, slemme perl4-skript osv. Og
ørlite om Perl6, sannsynligvis ifm forklaring på prefix-notasjonen
"flere i en liste - kontra en" @tabell kontra $tabell[5] kontra
@tabell[5].

Mitt store problem er at jeg foredrar som en politiker: kan snakke
lenge om lite og ingenting, og har vanskelig for å få klare tanker ned
på papiret (vel, det siste er ikke helt sant). Jeg er en ivrig bruker
av "whiteboard" med stort fargeutvalg. Men under press kan jeg
konkretisere noe på en PC-overhead, forhåpentligvis.

En annen løsning er om en eller annen har noe ferdigtygd, men det ikke
passer vedkommende å holde det. Da kan jeg, med noe samarbeid og
forvarsel, fordra dette, selvsagt med full kreditering og ros til
rette opphavsperson(er), og risen til meg.

>Videre trengs folk til den praktiske gjennomføringen av arrangementet
>-- hvis dette høres interessant ut så ta kontakt med meg.

Jeg kan hjelpe til her, dersom det snart kommer frem tidspunkt og
varighet. (Og forutsatt det vanlige med at helsa holder, og ikke Bush
mener jeg bør betraktes som terrorist). Epost-adressen fører hjem til
meg.

--
mvh/Regards
Kåre Olai Lindbach