[Moscow.pm] transform sort function to Schwartzian Transform ??

Nikolay Mishin mi на yandex.ru
Ср Сен 14 11:09:32 PDT 2011

читал perldoc perlre узнал много нового,
это я к параметру 'o' , который применли Дмитрий, а он означает:
из perdoc perlop
 qr/STRING/msixpo
               This operator quotes (and possibly compiles) its STRING as a
               regular expression.  STRING is interpolated the same way as
               PATTERN in "m/PATTERN/".  If "'" is used as the delimiter, no
               interpolation is done.  Returns a Perl value which may be used
               instead of the corresponding "/STRING/msixpo" expression. The
               returned value is a normalized version of the original pattern.
               It magically differs from a string containing the same
               characters: "ref(qr/x/)" returns "Regexp", even though
               dereferencing the result returns undef.
и далее
  Options are:

                   m   Treat string as multiple lines.
                   s   Treat string as single line. (Make . match a newline)
                   i   Do case-insensitive pattern matching.
                   x   Use extended regular expressions.
                   p   When matching preserve a copy of the matched string so
                       that ${^PREMATCH}, ${^MATCH}, ${^POSTMATCH} will be defined.
                   o   Compile pattern only once.
компилировать выражение только 1 раз, useful ;)

--
Nikolay Mishin