[Krakow-pm] Mam ptyanie w sprawie polskich znaków

Reinhard Erich Voglmaier voglmaier at hotmail.com
Thu May 20 08:13:52 PDT 2010

Dzien Dobry,

Przepraszam, ja nie mowie dobrze polskiego ale sprobuje ...

Chcę napisać program, który czyta tekst w języku polskim i liczy słówy.

Używam funkcji "pattern matching"  \w ale nie nie dziala.

Perl nie rozumie niektórych znaków ( na przykład : ł, ć, ó, ż ).

Potem spróbował

use POSIX qw(locale_h) ;

setlocale(LC_ALL,"Polish_Poland") or die "Could not set locale";

Sama problem.

Czy możesz mi pomóc ?

Używam Activestate Perl na Windows XP.

Dziękuję bardzo

Erich

( Uczę się polskiego, bo lubię bardzo ten język )