[Groningen-pm] bijeenkomst aanstaande donderdag

Herman van Rink helmo at initfour.nl
Mon Nov 16 07:25:16 PST 2009

Piet Plomp wrote:
> Hoi allemaal,
>
> komende donderdag, de 19e november, is weer de derde donderdag van de maand.
> Dus tijd voor de Perl Mongers Groningen bijeenkomst.
>
> Belagstelling?
> Ideeen?
> Plaats?
> Eten vooraf?
>
> Ik zelf ben van plan zowel naar het eten als naar de bijeenkomst te komen.

Zelf plan in er ook vanaf 18:15 bij te zijn. Eten bij Contini maar weer
lijkt me?
En daarna door naar Warpnet?

Om het Perl gehalte weer eens wat leven in te blazen kunnen we misschien
eens proberen om een probleem te pakken en daar een uitwerking of proof
of concept voor te maken.

Om maar een voorzetje te geven...

Ik gebruik een klein shell script dat mijn Firefox profiel in een tmpfs
cached en via cron naar disk wegschrijft.
Hoewel effectief zou ik dit veel liever via een regel in bijvoorbeeld
/etc/fstab instellen.
Ik heb dan ook al zitten zoeken naar Fuse[1] implementaties die dit
zouden kunnen doen. Helaas zover tevergeefs.
Nou is er een Perl implementatie van de fuselib[2], wat het in theorie
mogelijk zou moeten maken om dit soort dingen snel te implementeren.

1. http://fuse.sourceforge.net/
2. http://search.cpan.org/~dpavlin/Fuse/

-- Met vriendelijke groet / Regards, Herman van Rink Initfour websolutions