[Groningen-pm] Nieuw bij PM & 'k Ben er donderdag.

Wybo Wiersma wybo at logilogi.org
Tue Jan 16 09:11:12 PST 2007

Hallo mede-Groningers,

Ik ben student en al geruime tijd bezig met Open Source software. Ik
heb vorig jaar een FOSS Computerlinguistiek-toolset geschreven in Perl,
en ik werk nu aan een experimenteel discussie-platform voor met name
filosofische discussies.

Het kan kort beschreven worden als wiki + tagging + rating, waar
taggen met concepten gebeurt, en rating vanuit peer-groups die hun
eigen waarden kunnen hanteren bij beoordeling. Op basis van de
beoordelingen die de eigen bijdrages kregen kan de user vervolgens
meer of minder stemrecht krijgen binnen de peer-group. Een pre-alfa
is hier online: http://www.logilogi.org:3000/

Ik werk nu vooral in Ruby, en binnen Rails, en ik zie dat als een
zeer interessant alternatief voor Perl en PHP voor web-toepassingen,
maar niettemin lijkt het me leuk om donderdag naar jullie bijeenkomst
te komen, en ook al voorafgaande het etentje mee te maken.

tot overmorgen!,

Wybo Wiersma

--

::Student:
- History, Informatiekunde (computer linguistics, IR, webtech) and Philosophy

::Free Software and Open Source Developer:
- http://www.LogiLogi.org, innovative system for cumulative, shared commenting,
                           publication and idea sharing: Web as it should be...
- ComLinToo, a computational linguistics toolset written in Perl
- Lake (LogiLogi.org Make), a make-replacement using makefiles in pure C++

::Being:
- In the world, go figure (http://nl.logilogi.org/HomE/WyboWiersma)