[Cascavel-pm] ajax básico + perl

fernandolouis em terra.com.br fernandolouis em terra.com.br
Sexta Agosto 1 05:21:26 PDT 2008

lá vai...

função AJAX:

   function ajax() {
     createRequest();
     var url = "cgi-local/ajax.pl?paginaprincipal=1";
     request.open("GET", url, true);
     request.onreadystatechange = updatePage;
     request.send(null);
  }

  function updatePage() {
    if (request.readyState == 4) {
      var retorno = request.responseText;
      var idbloco_ajax = document.getElementById("bloco_ajax");
      replaceText(idbloco_ajax, retorno);
    }
  }

Valeu!