[bcn-pm] DBI mysql dump

Arnau Bria arnauaemergetux.net
Dma Oct 3 08:50:08 PDT 2006

Hola!

gràcies per la resposta, pesnava que el mail estava perdut al limb dels
mails sense respostes...

> Enlloc d'utilitzar el «system» de Perl, potser seria més fàcil
> fer un script a sac, no?

Si, però voldria jugar una mica amb perl... perque sempre acabao fent
les coses així o amb alguna cutrada de bash...

> $ mysqldump | uuenpipe | mail -s "dump: `date`" foobaraexample.com
>
> Nota: millor emprar uuenpipe que gzip per evitar que la sortida
> binària no compleix amb els estàndards de tipus MIME i SMTP.
> A més, uuenpipe (uuencode sobre pipes) també comprimeix les
> dades d'entrada.
thx.

> Si ho fas per gust, endavant.  Però complicar-se la vida
> excessivament per fer-ho en Perl tampoc mereix la pena,
> com ens va explicar en Mark Jason Dominus durant la seva
> visita a Barcelona.

dicersió... sip.

> Use the source, Luke!
>
> http://search.cpan.org/src/ISTERIN/DBIx-Dump-0.04/Dump.pm
> my %formats = (
> 	'excel' => $excel,
> 	'csv' => $csv,
> 	'iQuery' => $iQuery
> );

la pregutna ara seria... quin format deixa mysqldump "by default"?

> Pel que he vist també al codi, et permet manipular les dades
> individuament abans de convertir-les al format de sortida.
> Suposo que el que en facis, si és que cal fer-hi res, és
> cosa teva, vull dir, del que utilitza el mòdul.
ah... bueno, ja que es tracta d'un backup millor no tocar-les...

[...]

> Si vols utilitzar el teu propi MTA, tens el mòdul Mail::Sendmail
> (el postfix té un executable «sendmail» per compatibilitat); però
> també pots utilitzar un relay directament amb Mail::SMTP.

Em quedaré amb Mail::Sendmail, ho deia perque potser hi havia algun
altre mòdul...

> En fi, vist com està de ben documentat aquest mòdul (ni tan
> sols té llicència, i per tant no és programari lliure), jo no
> l'utilitzaria pas.  Si finalment vols fer-ho en Perl, genera
> el dump en un fitxer amb «mysqldump» i després tracta'l amb
> Perl: per exemple, pots utilitzar «pack» per a codificar en
> uuencode, però també pots utilitzar els MIME-tools per a crear
> fitxers adjunts (comprimits o no) i un munt de coses més.
gracies,
m'has donat moltes idees, ara només necessito temps per jugar!

salut!

--
Arnau Bria
http://blog.emergetux.net