[bcn-pm] doblog

pancake pancakeaphreaker.net
Dij Set 29 13:40:29 PDT 2005

Fa un temps vaig començar a escriure un blog en PHP que s'adeqüès a les meves necessitats, al cap d'un temps vaig veure que la cosa només feia que crèixer i vaig decidir escriure'n un altre amb un funcionament totalment diferent.

doBlog, es un programa en perl que genera blogs estatics, és a dir, parseja una base de dades MXML (Minimal XML) y mitjançant les dades que treu d'alla utilitza uns templates (HTML) i unes normes de funcionament (blog.conf) y genera tots els .html.

Ara vaig la per la versio 0.3 i postejo editant l'xml a mà. El temps de generació son uns 10s per 250posts i uns 2 segons si només es un update de l'ultim post (ha de llegir tot/s el/s xml/s i comprobar l'existencia del htmls.

He fet 3 temes i he posat uns quants temes d'smileys (agafats del gaim).

Jo el trobo força util, ja que permet fer webs estatiques per posar noticies, o simplement per un blog, genera multiples indexs (multipàgina (previous, next..)) i és fàcil de muntar i mantenir, a més amb el rss2html (un altre programa meu (la versio de cvs)) suporta l'importacio de qualsevol altre blog al format propi del doblog a partir dels RSSs amb -o mxml.

Podeu veure com funciona al meu blog:

http://news.nopcode.org/pancake
http://blogs.nopcode.org/pancake <- desde ya.com i telefonica sembla q no va (culpa dels routers seus) (es un mirror del anterior)

El codi, makefile, configuracio, readme i changelog estan a la mateixa plana i remenant una mica ho podeu treure tot, perque encara no he relesejat cap tarball, ja que el vull netejar una mica q ara hi han moltes coses hardcoded que hauria de canviar per fer-lo més flexible.

Ara estic fent l'administracio web (php) i el suport per comentaris (php) que regenerara els htmls estatics al afegir-se un comentari, amb suport de filtres d'spam (bsfilter).

Si feu modificacions sobre el codi, envieume els diffs siusplau :)

Salut.