[bcn-pm] Perl VS Kylix/Delphi

David Alcobero anguila at gmail.com
Tue Jan 4 19:12:53 PST 2005

Bé, jo per l'experiència que en tinc amb el tema (que no es molta ni
poca) et recomanaria que provesis Gtk2, és molt fàcil d'aprendre i és
força mecànic, d'aquí ve el glade, que va a ser un vb, on tu pots
disenyar les teves fienstretes i totes les coses que vulguis, però el
còdi l'has de posar tu, ells et generen les finestres amb gtk, i t'ho
programen amb el llenguatge que tu especifiquis, per fer això,
requereix una mica de coneixements de gtk, ja que el glade no t'ho pot
fer tot, però sí casi tot.

Aquí tens alguns links que et poden ser d'ajuda si t'interessés
posarte en el tema:

- En castellà:
    - http://bulma.net/body.phtml?nIdNoticia=2082 (jo vaig començar amb aquest)
    - http://www.es.gnome.org/documentacion/articulos/gnome-perl/gnome-perl/
- En anglès:
    - http://gtk2-perl.sourceforge.net/doc/intro/
    - http://www.emmanuelebassi.net/linux/gtk2-perl-tut/gtk2-perl-tut.html
    - http://gtk.org/tutorial/
    - http://personal.riverusers.com/~swilhelm/gtkperl-tutorial/index.html
- En francès:
    - http://perso.wanadoo.fr/gtk2-perl/Gtk2perl_tutoriel.html

Sobretot, el què et tens que mirar són els exemples que et venen amb
les sources, que no són poques, també, per si t'interessa, hi ha una
llista de correu que és la de gtk-perl-listagnome.org en la que
t'ajudaran encantats, a part del canal que tenen en l'irc de freenode.

Use Gtk2 '-init';

Espero haver sigut d'ajuda.

David

On Wed, 05 Jan 2005 01:10:32 +0000, topo topo lópez <topilluahotmail.com> wrote:
> Buenas gente, vereís, yo "siempre" he programado en perl y en Delphi,
> después, cuando me pasé a linux, dejé delphi y me quedé con perl (y otros
> cuantos más que no vienen al caso :P).... la questión es que ahora, necesito
> (y me gustaría) programar visualmente para linux. La questión, es que he
> estado probando la librería perl-tk para programar gráficamente en perl con
> tk, pero realmente no sé si es más rentable programar en perl/tk o programar
> directamente en kylix (variante de delphi pero para linux)....
> [...]

La puerta mejor cerrada es aquella que se puede dejar abierta.